ورزش

رعایت نکات مهم در ورزش اسپینینگ

این روزها ورزش از فرم ثابت و خسته کننده خود خارج گردیده، و انواع مختلفی از ورزش ها و کلپ های ورزشی ایجاد شده است. یکی از این ورزش های جدید ورزش اسپینینگ می باشد. همه شما دستگاه بایسکل رانی ثابت را در کلپ دیده اید؛ همین رکاب زدن با بایسکل ثابت، ورزش اسپینینگ گفته می شود.

ماستر سپورت محمد یعقوب

این روزها ورزش از فرم ثابت و خسته کننده خود خارج گردیده، و انواع مختلفی از ورزش ها و کلپ های ورزشی ایجاد شده است. یکی از این ورزش های جدید ورزش اسپینینگ می باشد. همه شما دستگاه بایسکل رانی ثابت را در کلپ دیده اید؛ همین رکاب زدن با بایسکل ثابت، ورزش اسپینینگ گفته می شود.

اسپینینگ به یک ورزش 45 دقیقه ای پرفشار گفته می شود، که همرای بایسکل ثابت در کلپ انجام می شود. اسپینینگ فقط پا زدن با بایسکل ثابت نیست؛ بلکه با صدای  پر هیجان، نور های خاص و ریتم منحصر به فرد، این رشته  از یک ورزش خسته کننده به یک ورزش جذاب تبدیل می شود.

مربی اسپینینگ برای به چالش کشیدن سایر نقاط بدن شما در حین رکاب زدن، حرکاتی هم برای بالا تنه انجام می دهد. البته انجام همزمان حرکات برای درگیری ماهیچه های بالا تنه و رکاب زدن همرای بایسکل برای حرفه ای تر های این رشته است، و در تمرینات ابتدایی، لازم نیست فشار خیلی زیادی به خود وارد کنید.

مزیت مهم این ورزش این است که محیط شادی را برای ورزشکار ایجاد می کند. به دلیل اینکه این ورزش در کلپ و سالون انجام می شود، سرما و گرمای هوا در انجام آن تاثیری ندارد، و ورزشکار در تمام طول سال می تواند در برنامه های اسپینینگ شرکت کند.

اگر فردی برون گرا و پر انرژی هستید، از طرفی می خواهید در مدت زمانی نسبتاً کوتاه کالوری زیادی بسوزانید، برنامه ورزشی اسپینینگ یکی از بهترین پیشنهاد هاست. اسپینینگ تاثیر زیادی در لاغری دارد، مخصوصاً به عضلات پا و شکم.

کالوری که در این ورزش می سوزد، بسته به شدت و فشار تمرین، همچنین طول تمرین بین 500 تا 700 کالوری است. برای اینکه متوجه شوید، این عدد چقدر زیاد است،  باید بگویم که برای سوزاندن 700 کالوری با پیاده روی باید حدود 7 تا 8 کیلومتر راه بروید.

به طور مشخص اسپینینگ پاها را به شدت درگیر می کند. پس در مرحله اول تاثیر خیلی خوبی روی لاغری پاها، مخصوصاً ران ها دارد. این ورزش باعث تقویت و لاغری عضلات پشت، پهلو و شکم می شود. عضلات پشت و کمر در هنگام رکاب زدن درگیر می گردند و در طول ورزش تقویت می شوند. همچنین عضلات شکم در این ورزش درگیر می شوند و همین موضوع باعث لاغری شکم هم می گردد.

اسپینینگ عضلات ساق پا و ران را به خوبی تقویت می کند. پس برای افرادی که به دنبال قوی تر کردن عضلات این ناحیه هستند، کاملاً توصیه می شود.

از جانبی این ورزش یک ورزش هوازی محسوب می شود، پس با رساندن اکسیجن بیشتر به عضلات و کار کردن بیشتر قلب، عضلات قلب را تقویت می کند.

اسپینینگ باعث افزایش ظرفیت ریه ها می شود، و به تدریج باعث می گردد، ریه ها عملکرد بهتری داشته باشند.

اگر برای لاغری ورزش اسپینینگ را انتخاب کرده اید، باید بگوییم که سراغ ورزش درستی آمده اید. اسپنینگ اگر به صورت مدام و پر فشار انجام شود، به طور محسوس روی کاهش وزن و لاغری تاثیر می گذارد. کالو ری زیادی که طی انجام این ورزش می سوزانید، در مدت کوتاه وزن شما را کم می کند.

اندام زیبا مخصوصا در پایین تنه، خواسته بسیاری از جوانان است. ورزش اسپینینگ این تاثیر را در بدن شما خواهد گذاشت.

نکات مهم که باید رعایت کنید:

اگر کمر دردی دارید، یا زانو های شما دچار آرتروز و یا دردناک هستند، اسپینینگ ورزش مناسبی برای شما نیست. بهتر است برای ورزش کردن به سراغ ورزش هایی بروید که فشار کمتری به کمر و زانو ها بیاورد.

حتماً از دستگاه بایسکل رانی ثابت استندارد برای انجام اسپینینگ استفاده کنید. یک دستگاه مناسب این ویژگی ها را دارد:

اندازه چوکی دستگاه به خوبی قابل تنظیم است.

شیب و فشار برای رکاب زدن کاملاً قابل تنظیم است.

امکان تغییر سرعت وجود دارد.

در هنگام انجام این ورزش به نحوه درست رکاب زدن خودتان دقت کنید. در صورت فشار آوردن بیش از حد به زانوها و یا رکاب زنی اشتباه، ممکن است دچار آسیب شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *