افغانستان

اداره ملی ستندرد:بیش از ۳ هزار تانکر تیل بی‌کیفیت مسترد شده است

مقام‌ها در اداره ملی استندرد می‌گویند که در یک سال گذشته بیش از ۳ هزار تانکر تیل و نفت بی‌کیفیت به کشورهای مختلف مسترد شده است.   

مقام‌ها در اداره ملی استندرد می‌گویند که در یک سال گذشته بیش از ۳ هزار تانکر تیل و نفت بی‌‎کیفیت به کشورهای مختلف مسترد شده است.

عاشق الله وزیری سخنگوی اداره ملی ستندرد گفته که هم‌اکنون افغانستان از کشورهای مختلف تیل و نفت مورد نیاز خود را خریداری می‌کند. وزیری اضافه کرد که بعد از وارد شدن تیل و نفت در بندرهای کشور، اداره ملی استندرد با نمونه‌گیری از تانکرها، کیفیت آن‌ها را تثبیت می‌‎کند. وزیری با بیان‌ اینکه اگر نتیجه‌ی لابرتواری تیل‌های تست شده منفی باشد، این اداره تانکرها را مسترد می‌کند، افزود که در جریان یک سال گذشته این اداره بیش از 3 هزار تانکر تیل و نفت بی‌کیفیت را به کشورهای مختلف مسترد کرده است. در گذشته بیشترین برگشت تانکرهای تیل به ایران بود.

وزیری در ادامه گفت که استندردهای این اداره مطابقت با استندردهای بین‌‌المللی و همچنین «ملی» می‌باشند که با در نظر داشت جغرافیه، هوا و وضعیت اقتصادی کشور در نظر گرفته شده است.

سخنگوی اداره ملی استندرد خاطرنشان ساخت که این اداره در تمام بندرهای ولایات کشور از طریق لابرتوار سیار، نظارت جدی بر واردات دارد.

به گفته او؛ اداره ملی استندرد نه تنها در بررسی کیفیت مواد نفتی با جدیت برخورد می‌کند؛ بل در قسمت بررسی کیفیت مواد ساختمانی، وسایل برقی، وسایل طبی و سایر مواد نظارت دقیق دارد.

وزیری از تمام تاجران خواست که از وارد ساختن مواد بی کیفیت و غیر استندرد خودداری کنند، در غیر آن سرمایه‌های خود را حیف می‌کنند.

گفتنی است که در آخرین مورد؛ اداره ملی استندرد هفته گذشته اعلام کرد که هفت تانکر حامل تیل که از سوی ایران ارسال شده بود، را مسترد کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *