افغانستان

وزارت شهدا و معلولین:برای افراد غیر مستحق، حقوق پرداخت نخواهد شد

معین وزارت امور شهدا و معلولین می‌گوید به اثر بررسی های تیم موظف در مرکز  و ولایات سه هزار و پنجصد بیوه ، یتیم و معلول  غیر مستحق از سیستم اخراج شدند.

معین وزارت امور شهدا و معلولین می‌گوید به اثر بررسی های تیم موظف در مرکز  و ولایات سه هزار و پنجصد بیوه ، یتیم و معلول  غیر مستحق از سیستم اخراج شدند.

به گزارش خبرنگار آژآنس باختر شیخ عبدالحکیم حقانی معین وزارت امور شهدا و معلولین دیروز در یک نشست خبری گفت این وزارت روند بررسی‌های   افراد مستحق بیوه ، یتیم و معلول را در مرکز و ولایات آغاز کرده است که در نتیجه  بررسی‌های تیم موظف این وزارت در پانزده  ولایت سه هزار پنجصد فرد غیر مستحق از سیتم این وزارت  اخراج شدند.

او گفت در سراسر کشور حدود چهار صدو پنجاه هزار بیوه ، یتیم و معلول ثبت این وزارت می باشد و قرار است که این افراد ثبت بایومتریک و داخل سیتم الکترونیکی شودند.

و تا به حال چهل هشت هزار بیوه، یتم و معلول ثبت سیستم جدید الکترونیکی این وزارت شده است و برای آنان تا رسیدن عید قربان حقوق شان که ماه دو هزار افغانی می شود پرداخت می شود.

حقانی افزود، بودجه سال قبل این وزارت 9 نیم میلیارد  افغانی در نظر گرفته شده بود و امسال این بودجه دوازده میلیارد افغانی در نظر گرفته شده است که برای بیوه ، یتیم و معلول نظام قبلی و نظام امارت اسلامی پس از شناسایی افراد مسحق پرداخت می شود.

وی در مورد روند ثبت افراد مسحق معلومات داد و گفت این افراد پس از عریضه و حکم وزارت امور شهدا و معلولین در مرکز و ولایت‌‎ها داشتن تذکره برقی شرط می باشد تا با این اساس شامل دیتابیس جدید الکترونیکی شوند

او یاد آور شد که افراد مستحق از سوی تیم موظف این وزارت شناسایی می شود و افراد غیر مستحق  به هیچ شکل داخل سیستم نخواهد شد و برای افراد غیر مستحق حقوق هم  پرداخت نخواهد شد

او گفت افراد که از سیستم اخراج شده اند کسانی بودند که در نظام قبلی به اساس جعل و رشوه داخل سیستم شده بودند.

در همین حال مولوی کریم الله افغان رییس عمومی وزارت امور شهدا و معلولین گفت بودجه که برای افراد بیوه، یتیم و معلول در نظر گرفته شده است در مرکز و ولایات تقسیم شده است و پس از تقسیمات از سوی وزارت  مالیه به مسوفیت‌های ولایات روان و از طریق بانک برای افراد پرداخت می شود و برای آنان قرار است که پرداخت آن تا چند روز آینده آغاز شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *