افغانستان

سرپرست هلال احمر افغانی :تحریم های خارجی کمک های بانک جهانی را با افغانستان مسدود کرده است

سرپرست هلال احمر افغانی در دیدار با رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ بخش آسیایی گفت که به منظور جذب کمک های کافی به افغانستان، کمک کنندگان جدید را جلب نماییم.

سرپرست هلال احمر افغانی در دیدار با رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ بخش آسیایی گفت که به منظور جذب کمک های کافی به افغانستان، کمک کنندگان جدید را جلب نماییم.

دفتر مطبوعاتی هلال احمر افغانی دیروز با نشر این خبر گفته است که مولوی مطیع الحق خالص، سرپرست عمومی هلال احمر افغانی، با کریستین سيپولا، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ بخش آسیا،در کلمبو، پایتخت سریلانکا، در مورد کمک‌های بشردوستانه به افغانستان دیدار کرد.

در این دیدار، مولوی مطیع الحق خالص، سرپرست هلال احمر افغانی گفت که مردم  در افغانستان با مشکلات زیادی مواجه استند؛ از این رو، در این شرایط سخت، نیاز جدی به دستگیری صحیح آنان احساس می شود.

وی گفت: امسال علاوه بر فعالیت‌های عادی، تمرکز ما به مساعدت زنان بیوه، کمک به متگدیان، حمایت و مراقبت از بیماران روانی و تداوی کودکان مبتلا به مشکلات سوراخ قلبی که همه این‌ها هزینه زیادی دارد، است.

او  از کشورها و مؤسسات خیریه جهان خواست تا در این شرایط سخت هلال احمر افغانی را کمک نمایند.

مولوی مطیع الحق خالص گفت: «تعدادی از کمک کنندگان می خواهند در بسیاری از زمینه ها به ما کمک کنند، اما به دلیل تحریم های بانک جهانی نمی توانند کمک های خود را مستقیماً به افغانستان ارسال کنند که این باعث می شود کار ما با مشکل مواجه شود و به تاخیر بیفتد.

وی گفت: برای حل این مشکل بارها و بارها تلاش کردیم اما نتیجه مثبتی نداشت.

در این نشست، کریستین سیپولا، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ بخش آسیا، از سخنان مولوی مطیع الحق خالص حمایت کرد و گفت ما تلاش می کنیم؛ به منظور جذب کمک های کافی به افغانستان، کمک کنندگان جدید را جلب نمایم. برای موضوع ممنوعیت انتقال پول به افغانستان باید یک راه حل جستجو نماییم و در مورد این موضوع بارها با مسئولین صحبت کرده ایم و تلاش خود را در این زمینه تشدید خواهیم کرد.

وی گفت: «ما در تلاش هستیم تا به کشورهای جهان عرب به منظور جلب کمکها تمرکز داشته باشیم و آنها را به کمک کنندگان آینده افغانستان تبدیل کنیم، بناءً، نیاز به همکاری مشترک در این زمینه وجود دارد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *