افغانستان

شاروالی کابل کار پروژۀ تنظیم مجدد زمین  را آغاز کرد

کارتطبیق نخستین پروژۀ تنظیم مجدد زمین از سوی شاروالی کابل  از ساحه  قلعه بختیار مربوط ناحیه ششم شهر کابل آغاز شد .

کارتطبیق نخستین پروژۀ تنظیم مجدد زمین از سوی شاروالی کابل  از ساحه  قلعه بختیار مربوط ناحیه ششم شهر کابل آغاز شد .

مولوی محمد خالد سجستانی معین خدمات شهری و حفظ محیط زیست شاروالی کابل هنگام افتتاح کار این پروژه گفت: شاروالی کابل در نظر دارد که تحت این برنامه، زمینه تطبیق ماستر پلان را در شهر کابل مساعد کند تا فرصت عرضه خدمات بهتر به شهروندان محروم از تسهیلات شهری، فراهم شود.

به گفته مسئولان شاروالی کابل٬ تنظیم مجدد زمین عملیه‌ای است که جهت اصلاح شکل و تنظیم ساختمان قطعات زمین صورت گرفته است٬ زیربنا های اساسی و تاسیسات عامه ساحه را با در نظر داشت مشارکت مالکان زمین جدیداً ایجاد می‌کند، تسهیلات موجود را بهتر ساخته و مؤثریت استفاده هر نمره زمین را بلند می‌برد.

همچنان مهندس حسیب الله خالد رئیس تنظیم و انکشاف مجدد شهری گفت: این پروژه اولین پروژه تنظیم مجدد زمین است که در  مساحت 90 جریب زمین در گذر 22 ، ناحیه ششم تطبیق می‌شود؛ 136 جایداد را احتوا می‌کند.

وی افزود که در پلان انکشافی ساحه یاد شده  اعمار تاسیسات عامه و خدماتی جا داده شده است که شامل مکاتب، مساجد، پارک تفریحی و کودکستان است.

با تطبیق این پروژه  سرک ها عریض شده که ارزش جایدادها را بالا می‌برد و همچنان سند مدار اعتبار مطابق اصول برای مالکان جایداد ها نیز داده می‌شود.

در تطبیق این عملیه (تنظیم مجدد زمین) سهم‌گیری ساکنان شامل پروژه حتمی است و مشارکت شان، زمینه تطبیق را بهتر مساعد می‌کند.

او گفت: این برنامه به زودی در دیگر نقاط غیر پلانی شهر کابل نیز تطبیق خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *