افغانستان

منار ششم مصلای هرات مرمت می‌شود

منار ششم مصلای تاریخی هرات که بخش هایی از آن در اثر جنگ‌های چهار دهه اخیر فرو ریخته‌ است، مرمت می‌شود.

منار ششم مصلای تاریخی هرات که بخش هایی از آن در اثر جنگ‌های چهار دهه اخیر فرو ریخته‌ است، مرمت می‌شود.

رئیس اطلاعات وفرهنگ هرات در جریان بازدید از کار مرمت منار پنجم، از منار ششم هم دیدار  و از تلاش‌ها برای آغاز کار مرمت آن، خبر داد.

منار ششم هرات از جمله منارهای مصلای تاریخی دوره تیموریان است که جنگ‌های دوره شوروی سابق در کشور ضربات  کوبنده‌یی بر پیکره‌ی آن، وارد کرده و در معرض فروریزی کامل قرار دارد. این منار به دلیل اینکه نصف آن به اثر جنگ‌های  گذشته  فروریخته است، قامت نیمه دارد و در بین پنج منار دیگر به چشم نمیخورد.   مولانا نعیم‌الحق حقانی، رئیس اطلاعات وفرهنگ هرات  می‌گوید منار ششم نیز که کمتر از نیمی آن باقی مانده؛ قابلیت ترمیم را دارد و تلاش می‌شود تا این منار ،  به گونه‌ی  کامل مورد مرمت قرار گیرد.

قرار است ، بعد از پایان کار مرمت منار پنجم،  کار روی منار ششم نیز آغاز شود.

رئیس اطلاعات وفرهنگ هرات، همچنان از مسئولان در وزارت اطلاعات وفرهنگ کشور خواست تا به اعمار این منار بودجه مشخص اختصاص دهند.

فرهنگیان هرات،  مناره‌های تاریخی این ولایت را نشانه‌یی از اقتدار و صلابت دوره تیموریان در این منطقه دانسته و خواهان توجه‌ی خاص حکومت در زمینه‌ی مرمت و حفظ آن شدند.

از یک سال به اینسو،  در اثر تلاش‌های ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات، کار مرمت منار تاریخی پنجم هرات و چندین بنای تاریخی دیگر  ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *