گزارش

ساخت 10 کیلومتر سرک در ولسوالی قیصار فاریاب از سوی مردم

در ولسوالی قیصار ولایت فاریاب یک نهاد خیریه با جمع آوری هزینه مردمی، برای ساخت 10 کیلومتر راه مواصلاتی اقدام کرده‌ است.

در ولسوالی قیصار ولایت فاریاب یک نهاد خیریه با جمع آوری هزینه مردمی، برای ساخت 10 کیلومتر راه مواصلاتی اقدام کرده‌ است. به گفتۀ مسئول این نهاد خیریه، باشندگان حدود 50 قریه در این ولسوالی از سال‌ها است که با مشکلات نبود سرک، آب آشامیدنی، مراکز صحی و تعلیمی روبرو می باشند که تااکنون هیچ گونه توجهی از سوی مسئولان حکومتی در این زمینه‌ها صورت نگرفته است.

یک نهاد خیریه به نام (بنیاد خیریه بشردوست) در ولسوالی قیصار ولایت فاریاب کار 10 کیلومتر سرک را که حدود 50 قریه را با مرکز این ولسوالی وصل می‌کند، با جمع‌آوری پول مردمی آغاز کرده است.

حاجی عبدالرحمن بشردوست، مسئول این بنیاد خیریه می‌گویدکه این سرک از قریه بالابان تا قریه آقمس ولسوالی قیصار امتداد دارد که باشندگان حدود 50 قریه از این راه عبور و مرور می‌کنند.

آقای بشردوست هزینه این سرک را حدود یک میلیون افغانی پیش بینی کرده و از سایر افراد خیرخواه و  تاجران ملی می‌خواهد که باشندگان این ولسوالی را که سخت با مشکلات اولیه مواجه استند دستگیری نمایند.

” بسیار مشکل بود، اینجا سرک نبود، اگر مردم مریض می‌داشتند آنرا به چپرکت و یا مرکب بسته کرده و تا دو سه ساعت به سرک می‌رساندند و بعد به شفاخانه انتقال می‌دادند.”

درعین حال غلام نبی، یکی از بزرگان محل با اظهار خرسندی از همکاری این نهاد و این اقدام مردم محل می‌گوید:”مردم به این راه نیاز داشتند، ضرورت شدید است که این راه به آقمس وصل شود، این مردم بسیار غریب استند، اما همت شان بالا است.

اقدام خوبی کردند، تمام مردم چیزی که از توان شان بود همکاری کردند تا این راه درست شود.”

او همچنان از سایر افراد خیرخواه و تاجران ملی می‌خواهد که برای ساخت یک پل در مسیر این سرک، همکاری نمایند تا مشکلات مردم رفع گردد.

درعین حال دل محمد 70 ساله، یکی دیگر از باشندگان محل با انتقاد از مسئولان حکومتی چنین می‌گوید:” این یک راه عمومی بین چنید قریه است. مردم برای عبور از این راه بزرگ از سال‌های طولانی با مشکلا مواجه بودند.”

پیش از این نیز باشندگان ولسوالی کوهستان فاریاب طی اقدامی از بازسازی حدود 50 کیلومتر سرک این ولسوای خبر داده و از عدم توجه مسئولان حکومتی و نهادهای کمک کننده در قسمت مشکلات شان شکایت داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *