افغانستان

مولوی عبدالسلام حنفی:به زودی برای شهروندان کابل آب صحی آماده خواهد شد

معاون اداری ریاست الوزرا در دیدار با معیین وزارت انرژی و آب روی تأمین آب آشامیدنی شهر کابل به بحث پرداخت.

معاون اداری ریاست الوزرا در دیدار با معیین وزارت انرژی و آب روی تأمین آب آشامیدنی شهر کابل به بحث پرداخت.

دفتر مطبوعاتی ریاست الوزرا با نشر خبر نامه‌یی گفته است: مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزرا با آخندزاده مجیب الرحمن عمر، معیین آب وزارت انرژی و آب دیدار کاری را انجام داد.

در این دیدار مجیب الرحمن عمر معیین آب وزارت انرژی و آب ابتدا در مورد نگهداری و استفاده مؤثر از بندهای آب معلومات ارایه کرد.

وی موضوع آب آشامیدنی شهروندان کابل را یکی از مسائل مهم و اساسی خواند و گفت این وزارت در همکاری با سایر نهادها روی طرح انتقال آب از دریای پنجشیر و نیز اعمار بند شاه و عروس و انتقال آب آن به کابل کار می‌نماید که در صورت عملی شدن این پروژه ها، بخش زیادی از مشکلات باشندگان کابل از ناحیه‌ی کمبود آب آشامیدنی حل خواهند شد.

مولوی عبدالسلام حنفی با ابراز خرسندی از فعالیت‌ها و دستآوردهای وزارت انرژی و آب، گفت که مسئله آب موضوع مهم و اساسی است و از اهمیت خاص برخوردار می‌باشد.

معاون اداری ریاست الوزرا به مشکلات و چالش‌های موجود در عرصۀ آب آشامیدنی شهروندان کابل اشاره نموده گفت: متأسفانه در سال‌های گذشته هیچ توجهی در قسمت آب‌های سطحی و زیر زمینی در شهر کابل صورت نگرفته و مردم از این بابت نگرانی جدی دارند.

وی هم‌چنان افزود‌ که امارت اسلامی تلاش جدی جهت ترتیب وطرح تأمین آب آشامیدنی شهروندان کابل از منابع آبی اطراف شهر آغاز کرده است  که به زودی تکمیل خواهد شد.

مولوی عبدالسلام حنفی از وزارت انرژی و آب خواست تا در زمینۀ دریافت راه‌های بهتر جهت حفظ و مراقبت از آب‌های کشور تلاش بیشتر نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *