افغانستان

یونیسف بیش از ۱.۲ میلیون کودک‌ را در یک ماه حمایت کردند

صندوق وجهی ملل متحد برای کودکان (یونیسف) می‌گوید که بیش از ۱.۲ میلیون کودک را ماه گذشته در افغانستان تحت پوشش برنامه‌های آموزشی، آگاهی‌دهی و بهداشتی قرار داده است.

صندوق وجهی ملل متحد برای کودکان (یونیسف) می‌گوید که بیش از ۱.۲ میلیون کودک را ماه گذشته در افغانستان تحت پوشش برنامه‌های آموزشی، آگاهی‌دهی و بهداشتی قرار داده است.

این صندوق به روز دوشبنه پنجم می (۱۵ جوزا) با نشر گزارش ماهانه‌اش گفته است که با وجود محیط عملیاتی چالش برانگیز، یونیسف به ۵۷۳هزار و ۳۸۸ کودک که ۵۹ درصد آن را دختران تشکیل می‌دهند، از طریق ۱۷هزار ۸۵۶ صنف آموزشی مبتنی بر جامعه در ۳۰ ولایت، خدمات آموزشی ارایه کرده است.

یونیسف گفته است: «از ۴۰۱هزار و ۴۴۹ کودک به شمول ۳۸ درصد دختران، از طریق توزیع مواد آموزشی و کتاب‌های درسی در ماه اپریل حمایت کرد. در حال حاضر 9 میلیون جلد کتاب درسی توزیع شده است، 6 میلیون کتاب دیگر در انبارهای ولایتی موجود است و ۵ میلیون مابقی نیز تا پایان جون توزیع خواهد شد».

همچنان این ادارۀ ملل متحد گفته است که از ابتدای سال تا پایان ماه اپریل دوهزار و ۳۲۵ صنف جدید آموزشی در نقاط مختلف افغانستان راه‌اندازی کرده است.

یونیسف قبلاً گفته بود که تا پایان سال روان میلادی، تعداد صنوف درسی در مکاتب روستایی افغانستان را با حمایت برخی از نهادهای مددرسان بین‌المللی به ۲۱ هزار افزایش خواهد داد.

گزارش گفته است که با وجود چالش‌های مداوم در آموزش دختران، یونیسف از ۹ ‌هزار و ۶۸۶ دختر از طریق روش‌های یادگیری جایگزین حمایت کرده و این شامل ۱۰۰۰ و ۶۸۶ دختری نیز می‌شود که از طریق صنوف آموزش مبتنی بر جامعه دروس دوره متوسطه را فرا گرفته اند.

با این حال، یونیسف افزوده که در ماه اپریل به یک‌هزار و ۱۷۸ دانش‌آموز دختر، زمینه آموزش تدریس پیش از خدمت و هنگام خدمت را در مناطق مرکزی، شرقی و غربی افغانستان فراهم کرد.

خدمات صحی

بر اساس این گزارش یونیسف، ۶۱۷ هزار و ۹۱۹ کودک و مراقب کودک، از جمله ۸۸۲ کودک دارای معلولیت، طیف وسیعی از خدمات حفاظت از کودکان از جمله مدیریت پرونده، آموزش خطرات مربوط به مواد منفجره، سلامت روان و حمایت روانی – اجتماعی طی ماه گذشته دریافت کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *