گزارش

افزایش شمار گردشگران در هرات

مسؤلان ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات، از افزایش بی‌سابقه گردشگران در این ولایت خبر می‌دهند.

مسؤلان ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات، از افزایش بی‌سابقه گردشگران در این ولایت خبر می‌دهند.

به گفته‌ آنان، جاذبه‌های گردشگری موجود در هرات، باعث شده است تا همه‌روزه، دو تا سه هزار گردشگر برای بازدید از آثار باستانی، به این ولایت سفر کنند.

وحیدالله سلطانی؛ آمر گردشگری ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات، می‌گوید که تنها در یک ماه اخیر، حدود ۱۰۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی، از آثار و آبدات تاریخی هرات دیدن کرده‌اند.

سلطانی گفت: «روزانه از دو تا سه هزار گردشگر از مکان‌های تاریخی هرات دیدن می‌کنند که شامل گردشگران خارجی و بومی می‌باشند، شمار آنان در یک ماه اخیر به صد‌ هزار تن رسیده که شامل گردشگران مذهبی و بومی از ولسوالی‌ها و ولایات است.»

در همین حال، گردشگران می‌گویند که پس از دیدن مکان‌های تاریخی هرات، با فرهنگ و تاریخ این ولایت بیشتر آشنا شده‌اند.

مهدی اصفهانی که از ایران به هرات سفر کرده است، می‌گوید که جاذبه‌‌های تاریخی هرات در منطقه بی‌نظیر است.

او افزود: «واقعاً بسیار جای زیبا است، جای دیدنی و جالب بود، الآن آمدیم واقعاً خیلی لذت بردیم، پیام من به مردم این است که بیآیند و از این شهر دیدن و قدردانی کنند.”

صهیب؛ باشنده ولایت هرات که برای دیدن قلعه‌ اختیارالدین این ولایت رفته است، می‌گوید که پس از دیدن آثار باستانی، با فرهنگ خود بیشتر آشنا شده است.

او گفت: «امروز به دیدن ارگ آمدیم، آثار باستانی بسیار زیادی این جا است، جای دیدنی خوبی دارد، از دیگر ولایت‌ها از دیگر کشورها حتی از ایران چند تن برای دیدن آثار باستانی آمده بودند، جای تاریخی و خوبی است.»

با این حال، کارشناسان فرهنگی، می‌گویند که افزایش گردشگران، باعث ماندگار شدن تاریخ ولایت هرات و رشد اقتصاد این ولایت می‌شود.

راشد محمدی؛ کارشناس فرهنگی در ولایت هرات، گفت: « هرات از جمله شهرهای باستانی کشور است که بناهای تاریخی زیادی دارد و در کنار این، جاذبه‌های توریستی زیادی هم دارد، با رشد صنعت گردشگری در هرات، اقتصاد نیز رشد می‌کند، در کنار آن بناها و جاذبه‌های تاریخی نیز به معرفی گرفته می‌شود.»

به گفته مسئولان، بیشتر گردشگران خارجی، از کشورهای سویس، هالند، اسپانیا، آسترالیا، امریکا، پاکستان، ایران و آلمان، به ولایت هرات سفر کرده‌اند.

در حال حاضر، بیش از 800 بنای تاریخی در ولایت هرات وجود دارد که بیشتر این بناها از جمله جاذبه‌های زیبا و دیدنی منطقه استند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *