افغانستان

معاون اداری ریاست‌الوزراء نقش علما در جامعه را مهم خواند

مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست‌الوزراء امارت اسلامی افغانستان، با جمعی از علمای کندز و بغلان دیدار کرد.

مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست‌الوزراء امارت اسلامی افغانستان، با جمعی از علمای کندز و بغلان دیدار کرد.
در این دیدار مفتی عبدالغفور و مولوی خال محمد به نمایندگی از دیگران، در مورد وضعیت مدارس دینی، تعلیم و تربیه، صحت و مشکلات مردم کندز صحبت کردند.
‏آنان استقلال و نظام اسلامی در کشور را یک موهبت الهی خوانده، افزوده‌اند که باید همه مردم افغانستان شکر گزار الله متعال باشند.
علمای کندز هم‌چنان از مسئولین امارت اسلامی خواسته اند که در قسمت بلند بردن سطح مدارس دینی، تعلیم و تربیه و نیز بخش صحت در آن ولایت بیشتر توجه کنند.
‏هم‌چنان معاون اداری ریاست الوزرأ، در صحبتی نقش و جایگاه علما را در میان مردم مهم و ارزشمند خوانده است. وی تعلیمات دینی و عصری و نیز بخش صحت را از حقوق اولیه و اساسی مردم دانسته و خاطر نشان کرده است که امارت اسلامی توجه خاصی در این زمینه‌ها داشته و خواهد داشت.
معاون اداری ریاست الوزراء در دیدار با جمعی از علما و بزرگان ولایت بغلان نقش علما و بزرگان را جهت تقویت نظام اسلامی مهم خواند.
طبق یک خبر دیگر مولوی عبدالسلام حنفی با جمعی از علما و بزرگان ولایت بغلان دیدار نمود.
در این دیدار شیخ کمال الدین رئیس شورای علمای بغلان به نمایندگی از دیگران صحبت نمود و از وضعیت اجتماعی، اقتصادی، امنیتی و مشکلات مردم آن ولایت معلومات ارائه کرد.
وی استقرار دوباره امارت اسلامی بعد از بیست سال مبارزه و جهاد را از نعمات بزرگ الهی خوانده و علاوه کرد که علما و ملت افغانستان خصوصاً مردم بغلان برای پاسداری و حمایت از این نظام آمادههر نوع فداکاری بوده ومی‌باشند.
دیدارکنندگان هم‌چنان از مسئولین امارت اسلامی درخواست کردند تا در زمینه مدارس دینی، تعلیم و تربیه و راه‌های مواصلاتی معیاری توجه نمایند.
مولوی عبدالسلام حنفی ضمن ابراز خرسندی از دیدار با علما و بزرگان ولایت بغلان؛ مجاهدت ها و مبارزات علما،مجاهدین و مردم بغلان را در راستای اخراج اشغالگران و استقلال کشور تحسین نمود و گفت: آزادی و نظام اسلامی که امروز مردم افغانستان از آن برخوردار اند، نتیجه خون هزاران تن از مردم و مجاهدین می‌باشد که باید مورد حمایت و پاسداری قرار گیرند.
‏معاون اداری ریاست الوزرأء نقش علما و بزرگان را جهت تقویت نظام اسلامی مهم خواند و از آنان خواست تا نقش خود را در این زمینه به بهترین وجه انجام دهند.
مولوی حنفی در زمینه رسیدگی به مشکلات مردم گفت که امارت اسلامی در حد توان و امکانات به حل مشکلات ملت عزیز خود رسیدگی خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *