اجتماعی

تاکید بررسیدگی به خانواده‌های شهدا

در مراسمی که به یادبود هفتمین سال روز شهادت ملا اختر محمد منصور، رهبر پیشین امارت اسلامی در هرات برگزار شده بود، بر رسیدگی به خانواده‌های شهدا تاکید صورت گرفت. اشتراک کنندگان این مراسم ازمسئولان حکومتی خواستند که با خانواده‌ها و فرزندان شهدای راه آزادی کشور کمک اقتصادی صورت گیرد.

در مراسمی که به یادبود هفتمین سال روز شهادت ملا اختر محمد منصور، رهبر پیشین امارت اسلامی در هرات برگزار شده بود، بر رسیدگی به خانواده‌های شهدا تاکید صورت گرفت. اشتراک کنندگان این مراسم ازمسئولان حکومتی خواستند که با خانواده‌ها و فرزندان شهدای راه آزادی کشور کمک اقتصادی صورت گیرد. همچنان مسئولان محلی در ولایت هرات رسیدگی به خانواده‌های شهدا و معلولین را از اهداف نظام امارت اسلامی می‌دانند.
در مراسم بزرگداشت از هفتمین سالروز شهادت ملااختر محمد منصور، رهبر پیشین امارت اسلامی که سه شنبه (2 جوزا) در هرات برگزار شد، اشتراک کنندگان از مشکلات خانواده‌های شهدا انتقاد کردند.
آنان می‌گویند که خانواده‌های شهدا، به خصوص فرزندان آنان به دلیل مشکلات اقتصادی مصروف کارهای شاقه هستند.
نیک فلاح، یکی از اشتراک کنندگان با تاکید بر پاسداری از خانواده‌های شهدا، گفت که ملت و دولت باید در زمینه رسیدگی به مشکلات آنان تلاش کنند.
“از مسئولان می‌خواهیم که به خانواده‌های شهدا رسیدگی کنند؛ نه تنها به شهدای سال‌های اخیر، بلکه به شهدایی که در راه آزادی کشور و حفظ استقلال و امنیت جامعه، جان‌های شان را فدا کردند نیز رسیدگی صورت گیرد.”
شیراحمد همدوش، یکی دیگر از اشتراک کنندگان می‌گوید که خانواده‌های شهدا توقع دارند تا مسئولین حکومتی با فرزندان آنان همکاری داشته و زمینه کار را برایشان فراهم کند.
“خانواده‌های شهدا از حکومت انتظار دارند که با آن‌ها همکاری صورت گیرد، چون فقر اقتصادی باعث بدبختی جامعه می‌گردد. اگر خانواده شهید به فقر دچار شود، دست به هر جرم و جنایتی می‌زند.”
در همین حال مسئولان اداره اطلاعات و فرهنگ هرات می‌گویند که پلان‌های خوبی در زمینه رسیدگی به خانواده‌های شهدا، روی دست گرفته شده است.
نعیم‌الحق حقانی، رییس این اداره گفت که کمک به خانواده‌های تمام شهدای افغانستان از اهداف امارت اسلامی می‌باشد.
“برای ایجاد دیتابیس شهدا و تمام قربانیان جنگ در افغانستان، نظر عمومی این است که تمامی آنان ثبت شده و در یک پروفایل جابجا شوند. کار روی ایجاد دیتابیس جریان دارد.”
در عین حال نثار احمد الیاس، سخنگوی والی هرات گفت که از فرزندان شهدا به گونۀ همه جانبه حمایت می‌گردد.
“تمام یتیمان از سوی وزارت شهدا و معلولین کشور ثبت و راجستر می‌شوند و پلان‌های دیگری هم برای خانواده‌های شهدا رویدست است. امنیت فعلی ما از برکت‌ قربانی‌های شهدا می‌باشد.”
رسیدگی به خانواده‌های شهدا درست زمانی مطرح می‌گردد که از هفتمین سالیاد در شهادت ملا اختر محمد منصور، رهبر پیشین امارت اسلامی در هرات تجلیل به عمل آمد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *