اجتماعی

پاک‌سازی نزدیک به ۹ هزار هکتار زمین از کشت کوکنار در کشور

معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله می‌گوید، بعد از فتح تا کنون ۸۹۷۶ هزار هکتار زمین در سراسر کشور از وجود کشت کوکنار پاک‌سازی شده است.

معاذ
معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله می‌گوید، بعد از فتح تا کنون ۸۹۷۶ هزار هکتار زمین در سراسر کشور از وجود کشت کوکنار پاک‌سازی شده است.
مولوی حسیب‌‌‌الله احمدی رییس دفتر معینیت مواد مخدر وزارت داخله به‌روزنامه ملی انیس می‌گوید: بعد از فرمان منع کشت کوکنار از سوی عالیقدر امیر المؤمنین شیخ هبت‌الله آخندزاده (حفظه‌الله)، در سراسر کشور اقدام برای نابودی این پدیده آغاز شد و هزارها هکتار زمین از و جود کشت کوکنار پاک سازی شد.
آقای احمدی به روزنامه ملی انیس همچنان گفت: نزدیک به ۵۵۰ فابریکه و کارخانه تولید مواد مخدر مثل مشروبات الکولی و تابلیت «کا» در مرکز و ولایات از بین برده شده است.
مولوی حسیب‌‌‌الله احمدی می‌گوید: برای محو کشت کوکنار تا هنوز در حدود ۴۵۰۰ عملیات در مرکز و ولایات صورت گرفته است که بر اثر آن به تعداد ۷ هزار قاچاقبران خرد و بزرگ بازداشت شده است.
آقای احمدی افزود، در حدود نزدیک به ۴ هزار تُن مواد مخدر در سراسر کشور به‌دست آمده است که دوسیه‌های آن به‌محاکم سپرده شده است.
معینیت مبارزه با مواد مخدر می‌گوید: پروسه محو و نابودی کشت کوکنار در سال پیش رو نیز جریان داشته و به‌سرعت به‌پیش می‌رود تا کشت نباتات مولد مواد مخدر در هر گوشه‌ای کشور از بین برده شود.
شهروندان کشور از عملیات جدی و پی‌گیرانه معینیت مبارزه با مواد مخدر در عرصه محو و نابودی کشت کوکنار، حمایت نموده و آنان ازین‌که این پدیده منفور در حال نابودی است، اظهار خرسندی می‌کنند.
نقیب‌الله دست‌فروش سرای شمالی می‌گوید، یگانه راهی که بتواند کشور مارا از وجود معتادین پاک‌سازی کند، این است که ریشه‌ها و هسته‌های مواد مخدر از بین برده شود.
تا زمانی که منبع و منشأ مواد مخدر از بین برده نشود، ما نمی‌توانیم که یک کشور عاری از معتادان داشته باشیم.
شمس الله شهروند دیگری گفت: بعد از روی کار آمدن امارت اسلامی الحمدلله کشور بسوی ترقی و تعالی در حرکت است و زمانی که امیرالمؤمنین حفظه‌الله فرمان نابودی مواد مخدر را صادر کرد، مردم همه خوش‌بین شدند و مسئولین برای نابودی این پدیده، تلاش‌های جدی نمودند.
یکی از شهکاری‌های امارت اسلامی همین است که اطراف شهر کابل را از وجود معتادین پاک‌سازی نمودند و دوباره برای آنان، حیات بخشیدند.
در همین حال معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله می‌گوید که از تمامی هموطنان عزیز خویش
خواهش‌مندیم که از کشت مواد مخدر جداً خود داری نمایند و فرمان عالیقدر امیرالمؤمنین حفظه‌الله را عملی نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *