افغانستان

برگزاری نمایشگاه هفت روزه کتاب در بلخ

یک نمایشگاه هفت روزه کتاب و کتابخوانی در شهر مزارشریف راه اندازی شده است.

یک نمایشگاه هفت روزه کتاب و کتابخوانی در شهر مزارشریف راه اندازی شده است.

مسئولان ریاست اطلاعات و فرهنگ بلخ هدف این نمایشگاه را ترویج فرهنگ مطالعه میان جوانان ولایت بلخ می‌خوانند. باز دید کنندگان این نمایشگاه می‌گویند که فرهنگ مطالعه در بلخ به دلیل روی آوری جوانان به رسانه‌های اجتماعی کم رنگ شده است.

مسئولان ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت بلخ می گویند، این اداره به هدف ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی میان جوانان، نمایشگاه هفت روزه کتاب و کتابخوانی را راه‌اندازی کرده است.

عطامحمد ساهو، آمر اطلاعات ریاست اطلاعات و فرهنگ بلخ می گوید که در این نمایشگاه بیشتر از 500 هزار جلد کتاب به نمایش گذاشته شده است.

“همه ساله در هفته اخیر ماه ثور، به مناسبت هفته کتاب وکتاب‌خوانی در ولایت بلخ، نمایشگاه کتاب برگزار می‌کنیم و امسال هم در این نمایشگاه کتاب فروشان بلخ اشتراک کرده و در حدود 150 هزار عنوان کتاب به نمایش گذاشته شده است.”

از سوی دیگر بازدیدکنندگان این نمایشگاه از جوانان می‌خواهند که به مطالعه رو آورده و دست از رسانه‌های اجتماعی بردارند.

قاهر طاهر، یکی از بازدید کنندگان نمایشگاه می‌گوید:”امروز خوشحال هستم که این نمایشگاه به هدف ترویج مطالعه برگزار شده است. اما بدبختانه فرهنگ مطالعه کم شد و خواهش من از جوانان این است که به مطالعه رو بیاورند.”

شاه محمد حکیمی، یکی دیگر از باز دیدکنندگان این نمایشگاه گفت:”بسیاری از جوانان در شبکه‌های اجتماعی مصروف می‌باشند، اما باید روزانه یک ساعت مطالعه نمایند تا جامعه باسواد داشته باشیم.”

برخی از اشتراک کنندگان این نمایشگاه نیز به این باورند که فرهنگ مطالعه هرچند کمرنگ شده است، اما بکلی از بین نرفته است.

میلاد فهیمی، یکی از کتاب فروشان شهر مزارشریف می‌گوید:”نسبت به سال‌های گذشته اکنون جوانان اهل مطالعه کم شده است، اما  فرهنگ مطالعه زنده است وهستند کسانی‌که  می‌خواهند فرهنگ مطالعه را زنده نگهدارند.”

گفتنی است که این دومین نمایشگاه کتاب در ولایت بلخ است که درسال جاری به هدف ترویج مطالعه میان مردم راه اندازی می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *