افغانستان

استقبال زنان از فعال شدن بخش عاجل شفاخانه رابعه بلخی

وزارت صحت عامه، اخیرا بخش‌های عاجل و مراقبت‌های جدی در شفاخانه‌ رابعه بلخی شهر کابل را فعال ساخت.

وزارت صحت عامه، اخیرا بخش‌های عاجل و مراقبت‌های جدی در شفاخانه‌ رابعه بلخی شهر کابل را فعال ساخت.

شماری از متخصصان صحی و زنان، از این اقدام وزارت صحت عامه، استقبال کردند.

تمنا هاشمی؛ متخصص نسایی و ولادی، می‌گوید که فعال شدن بخش‌های عاجل و مراقبت‌های صحی در شفاخانه رابعه بلخی، در جلوگیری از مرگ‌ومیر مادران و نوزادان، کمک خواهد کرد.

از سویی هم به گفته او، فعال شدن این بخش‌ها باعث بلند رفتن کیفیت خدمات صحی در این شفاخانه نیز می‌شود.

هاشمی افزود:” از فعال شدن بخش عاجل شفاخانه رابعه بلخی خوشبین استیم و از صحت عامه می‌خواهیم که در سایر شفاخانه‌ها هم این بخش‌ها را فعال سازد، زیرا مرگ و میر مادران و کودکان بنابر نبود امکانات صحی بیشتر است.”

در همین حال فاطمه؛ باشنده شهر کابل هم از فعال شدن بخش‌های عاجل و مراقبت‌های جدی در شفاخانه رابعه بلخی، ابراز خرسندی می‌کند.

او گفت:”از این که این بخش شفاخانه رابعه بلخی فعال شده است خوشحال هستیم، چون قبلا این بخش فعال نبود، مادران و نوزادان مشکلات زیادی داشتند و حتی بنابر نبود بخش عاجل، مریضان تا رسیدن به شفاخانه‌های دیگر جان شان را از دست می‌دادند.”

از سویی هم ستایش؛ دیگر باشنده کابل، از وزارت صحت عامه، می‌خواهد که بخش‌های عاجل و مراقبت‌های جدی را در شفاخانه‌های دیگر ولایت‌ها نیز فعال سازد.

ستایش گفت:” ما از این اقدام وزارت صحت خرسند هستیم و می‌خواهیم که در ولایت‌های دیگر هم بخش‌های عاجل به‌خصوص بخش‌های صحی ویژه‌ی مراقبت از مادر و طفل را فعال سازند.”

وزارت صحت عامه، می‌گوید که علاوه بر فعالیت بخش‌های عاجل و مراقبت‌های جدی در شفاخانه رابعه بلخی، بخش‌ نسایی و ولادی، دهلیزها و دیگر بخش‌های مهم این شفاخانه نیز بازسازی شده است.

این در حالی‌ست که بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، افغانستان یکی از کشورهای‌ است که بالاترین میزان مرگ‌ومیر مادران و نوزادان را در جهان دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *