افغانستان

نهادهای اکادمیک، باید فعالیت‌شان‌را مطابق به معیارهای بین المللی  عیار سازند

معاون سیاسی ریاست الوزرا در دیدار با رئیس پوهنتون شیخ زاید و شماری از استادان پوهنتون گفت: نیاز است که پوهنتون ها و مراکز علمی در مطابقت به نیازمندی های قبول شده بین‌المللی عصر امروز عیار شود.

معاون سیاسی ریاست الوزرا در دیدار با رئیس پوهنتون شیخ زاید و شماری از استادان پوهنتون گفت: نیاز است که پوهنتون ها و مراکز علمی در مطابقت به نیازمندی های قبول شده بین‌المللی عصر امروز عیار شود.

دفتر مطبوعاتی ریاست الوزرا با نشر این خبر نگاشته است: مولوی عبدالکبیر کفيل و معاون سیاسی ریاست الوزراء امارت اسلامی با شیخ محمد یعقوب نیازی رئیس پوهنتون شیخ زاید و شماری از استادان پوهنتون یاد شده دیدار کرد.

رئیس پوهنتون شیخ زاید در مورد برنامه های  انکشافی پوهنتون متذکره به معاون سیاسی ریاست الوزرا معلومات داد و  شفاخانه تدریسی پوهنتون با وسایل عصری مجهز شده که ضمن فعالیت های تدریسی، مشکل تعدادی زیادی از مریضان را نیز حل کرده است.

معاون سیاسی ریاست الوزراگفت که با توجه به اهمیت پوهنتون ها، در تمام کشور در راستای تقویت پوهنتون ها و مراکز علمی توجه بیشتر خواهد شد.

بربنیاد یک خبر دیگر: مولوی عبدالکبیر کفيل و معاون سیاسی ریاست الوزرا با انجنیر صدیق الله عابد معین وزارت ترانسپورت و هوانوردی و عدۀ از مامورین آن وزارت دیدار کرد.

در این دیدار معین وزارت ترانسپورت و هوانوردی در مورد پیشرفت ها، پلان های آینده و عواید وزارت متذکره به معاون سیاسی ریاست الوزرا معلومات داد.

عابد گفت که اکنون برای ارائه خدمات بهتر در میدان های هوایی کشور، میان وزارت ترانسپورت و هوانوردی و کمپنی های خارجی قراردادهای زیادی به امضا رسیده است.

وی در مورد موافقتنامه های نیمه تمام بین اداره پیشین کابل و شرکت های خارجی، مسائل حقوقی آنها و سایر موضوعات صحبت کرد ومشکلات ناشی از آن را شریک ساخت.

مولوی عبدالکبیر کفيل و معاون سیاسی ریاست الوزرا به منظور حل مشکلات متذکره به مسئولین وزارت ترانسپورت هدایات لازم داد و گفت که تمام توافقنامه ها به سطح وزارت باید بازنگری شوند.

وی گفت که افغانستان از نظر ترانسپورت با مشکلات مواجه بوده و نیاز است تا سیستم ترانسپورتی که چندین دهه قبل ساخته شده و هنوز هم پر از مشکلات است، اصلاح شود و در مطابقت به خواست ها، شرایط و معیارهای جدید عیار و به هموطنان سهولت ایجاد شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *