افغانستان

یوناما: با روی‌کارآمدن امارت اسلامی تغییرات مثبتی به میان آمده است

یک مقام ارشد امارت اسلامی برحضور نمایندگان  امارت اسلامی درنشست های مرتبط به افغانستان تاکید کرد.

یک مقام ارشد امارت اسلامی برحضور نمایندگان  امارت اسلامی درنشست های مرتبط به افغانستان تاکید کرد.

داکتر عبدالواسع رئیس عمومی دفتر ریاست الوزرا در دیدار با رئیس سیاسی دفتر هیئت معاونت سازمان ملل متحد‹ یوناما›  گفت: امارت اسلامی باید در تمام نشست ها که در مورد مسایل افغانستان بحث می شود، شرکت داشته باشد تا راه تفاهم و تعامل در همه زمینه ها اختیار گردد.

دفتر مطبوعاتی ریاست الوزرا با نشر خبر نامه یی گفته است: داکتر عبدالواسع رئيس عمومی دفتر ریاست الوزراء امارت اسلامی با سکات سمیت رئیس سیاسی دفتر هیئت معاونت سازمان ملل متحد(یوناما) دیدار کرد.

در این دیدار سکات سمیت رئیس سیاسی دفتر هیئت معاونت سازمان ملل متحد(یوناما) گفت که پس از حاکمیت امارت اسلامی، در افغانستان تغییرات مثبتی زیاد به میان آمده، جنگ چهار دهه گذشته به پایان رسیده و برای پیشرفت همه جانبه فرصت های مهم برابر شده است.

وی همچنین درباره نشست دو هفته پیش نمایندگان ۲۱ کشور تحت ریاست سرمنشی سازمان ملل متحد در دوحه معلومات داد و گفت: موضوعات مهمی در آن نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نمایندگان کشورهای شرکت کننده بر ادامه کمک به افغانستان و تعامل و تفاهم با امارت اسلامی تاکید کردند.

وی افزود که در نشست های آینده در مورد تداوم تعامل سازنده با افغانستان، ماموریت موفق مبارزه با مواد مخدر، جلوگیری از اثرات منفی تغییرات اقلیمی و تعدادی از مسایل مهم دیگر بحث و تبادل نظر خواهد شد.

داکتر عبدالواسع گفت: جامعه بین‌المللی باید با توجه به دستآوردهای موجود در عرصه های مختلف، تعامل و تفاهم خوب با امارت اسلامی داشته باشد.

اوهمچنان گفت: این یک واقعیت ثابت شده است که مشکلات را نمی توان با مشکلات حل کرد و تکرار تجارب ناکام به نفع هیچکسی نیست و امارت اسلامی باید در تمام جلساتی که در مورد مسایل افغانستان بحث می شود، شرکت داشته باشد و باید راه تفاهم و تعامل در همه زمینه ها اختیار گردد.

وی گفت که امارت اسلامی به عنوان سرپرست خانه بزرگ افغانستان، شفقت بی پیشینه به مردم خود دارد، در تمام بخش‌های مهم اقدامات شده است، به گونه مثال در بدنه نظام ۹۰ درصد کارمندان اداره قبلی در وظیفه‌ خود باقی مانده اند، مواد مخدر که یک پدیده مهلک برای افغانستان و همه جهان بود، منع شده است، عفو عمومی اعلان گردیده، کمیسیون تماس برای بازگشت افغان ها از خارج ایجاد شده و بسیاری از اقدامات مثبت دیگر انجام شده است٬ در حال حاضر شرایط خوبی برای کار و سرمایه گذاری در تمام عرصه ها در کشور فراهم شده، شفافیت به میان آمده و امنیت مطمئن در سراسر کشور تامین شده است، بنابراین باید این وضعیت را یک فرصت طلایی بدانیم و برای توسعه در تجارت، سرمایه گذاری، روابط سیاسی و سایر زمینه ها با هم همکاری کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *