سخن انیس

دلهره‌گی دنیا در قبال اوضاع امنیتی افغانستان بی معناست

افغانستان پس از چهل سال تازه به رفاه و امنیت دست یافته است و آتش جنگ‌های تباه‌کن در این کشور خاموش گردیده است.

افغانستان پس از چهل سال تازه به رفاه و امنیت دست یافته است و آتش جنگ‌های تباه‌کن در این کشور خاموش گردیده است.
افغانستانی که در هر کوچه و پس‌کوچه آن جنگ جریان داشت و روزانه صدها جوان این کشور، قربانی‌ سیاست‌های غلط سیاست‌مداران پیشین و جنگ‌های تحمیلی می‌شدند.
زمانی‌که در وجب‌وجب خاک این کشور جنگ جریان داشت و این خاک از طرف قدرت‌های غول دنیا اشغال شده بود و مردم بیگناه و بی‌دفاع مارا به‌خاک‌وخون می‌کشانید، هیچ‌کسی نگران اوضاع امنیتی در کشور نبود و دنیا در گوش فیل خواب بودند.
اما امروز که در تمام نقاط کشور فضای صلح و امنیت حاکم است و تمام جغرافیای کشور توسط خود مردم افغانستان اداره می‌شود، دنیا اظهار نگرانی می‌کنند، افغانستان‌هراسی می‌نمایند و خاک افغانستان را برای خود و جهان تهدید می‌پندارند.
از زمانی‌که امارت اسلامی افغانستان اداره این کشور را به‌دست گرفته است، بر تمام مرزهای افغانستان امنیت کامل فراهم گردیده و هیچ‌تهدیدی از خاک این کشور علیه کشورهای دیگری احساس نمی‌شود.
امارت اسلامی همواره تاکید کرده و به‌عمل نیز ثابت ساخته است که این خاک، دیگر لانه‌ی امن برای هیچ‌تروریستی نخواهد بود و هیچ فردی نمی‌تواند، ازاین خاک علیه کشورها مزاحمتی ایجاد کند و یا ناآرامی را دامن بزند.
خوب است که کشورها بجای این‌که بهانه‌جویی نمایند و برای مختل‌ساختن اوضاع، دلایل بی‌اساس بتراشند، بهتر است که افغانستان را به‌رسمیت بشناسند تا این کشور بتواند به‌شکل درست‌تر اوضاع را کنترول نماید و راه‌های مسالمت‌آمیز و دروازه تعامل باجهان را باز نگهدارد.
اگر افغانستان به‌رسمیت شناخته نشود، جهان تاوان عواقب کار خود را مجبور است که بپردازد و زمانی خواهد رسید که چالش‌ها و مشکلات، دامن‌گیر آنان نیز گردد.
افغانستان بی‌ثبات به‌نفع هیچ کشور نخواهد بود و بی‌ثباتی افغانستان، چالش‌های جهان را در پی خواهد داشت.
در پایان باید گفت که نگرانی دنیا بی‌دلیل است و اگر افغانستان امن و با ثبات می‌خواهند باید بدون درنگ افغانستان را به‌رسمیت بشناسند و راه تعامل و رفتار مسالمت را در پیش گیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *