افغانستان

حدود ۱۰۰ سرمایه‌گذار خارجی در سال ۱۴۰۱ به افغانستان آمده اند

وزارت صنعت و تجارت می‌گوید که دست‌کم یک‌صد سرمایه‌گذار خارجی به هدف سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۱ خورشیدی به افغانستان آمدند.

وزارت صنعت و تجارت می‌گوید که دست‌کم یک‌صد سرمایه‌گذار خارجی به هدف سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۱ خورشیدی به افغانستان آمدند. آنان اوضاع سرمایه‌گذاری در بخش‌های کشاورزی و معادن را در کشور بررسی کردند.

قدرت الله جمال، معیین وزارت صنعت و تجارت، گفت: «برای اولین‌بار یک «دسک خدمات» در میدان هوایی کابل ایجاد شد که از طریق آن خدمات ویزا و سایر خدمات لازم ارائه می‌شود و درسال گذشته تقریبآ ۱۰۰ سرمایه‌گذار خارجی از طریق این دسک، ویزا دریافت کرده‌اند.» بربنیاد اطلاعات وزارت صنعت و تجارت، این وزارت برای افزایش صادرات و معیاری شدن آن، پنج زون پروسس صادرات در کابل و برخی ولایت‌ها ایجاد می‌کنند. معین وزارت صنعت و تجارت افزود:  «وزارت صنعت و تجارت خواهان ایجاد مراکز پروسس صادرات در پنج زون کشور از جمله کابل به منظور ستندردسازی و افزایش صادرات است.»

آخندزاده عبدالسلام جواد، سخنگوی وزارت صنعت و تجارت، می‌گوید که ۸هزار بانوی تجارت‌پیشه در بخش‌های مختلف به ویژه صنایع دستی و کشاورزی در کشور فعالیت دارند.

آقای جواد گفت: «بیش‌تر از ۸ هزار بانو در افغانستان تجارت‌پیشه هستند که در بخش صنایع، زراعت و دیگر بخش‌ها کار می‌کنند.»

وزارت صنعت و تجارت آمار می‌دهد که در یک سال پسین، بیش از پنج‌هزار جواز در بخش تجارت و سرمایه‌گذاری و هفت‌هزار پاسپورت تجارتی به بازرگانان توزیع شده است.

بربنیاد آمارهای وزارت صنعت و تجارت، افغانستان هم اکنون در ۵۰ بخش به خودبسندگی رسیده است و صادرات افغانستان به مرز ۲ میلیارد دالر رسیده است که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ خورشیدی، ۱۳۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *