افغانستان

بیماری کووید-۱۹ همچنان قربانی می‌گیرد

ادارۀ هماهنگی امور بشری سازمان ملل متحد در افغانستان اوچا می گوید که از آغاز همه گیری بیماری کووید-۱۹ در این کشور ، ۷ هزار و ۸۸۶ تن جان باخته اند.


ادارۀ هماهنگی امور بشری سازمان ملل متحد در افغانستان اوچا می گوید که از آغاز همه گیری بیماری کووید-۱۹ در این کشور ، ۷ هزار و ۸۸۶ تن جان باخته اند.

این اداره در گزارشی که روز پنجشنبه در وبسایت ریلیف وب نشر شد گفت که تا ۲۸ ماه فبروری امسال ، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به بیش از دو صد و نه هزار نفر می رسید.

بر اساس گزارش ، از میان مبتلایان ، ۹۱.۳ درصد شفا یافته اند و ۳.۸ درصد جان داده اند.

اوچا گفته که عفونت حاد تنفسی و اسهال شدید از علایم عمدۀ مبتلایان کووید-۱۹ در افغانستان بوده است.

بر اساس گزارش ، سازمان صحی جهان ۱۵۵ بستۀ صحی و دیگر وسایل را در افغانستان توزیع کرده که از آن نزدیک به ۵۹ هزار نفر تا سه ماه آینده در ۳۴ ولایت استفاده خواهند کرد.

در ماه اپریل امسال حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در ۱۷ ولایت در برابر بیماری کووید-۱۹ واکسین شدند.

این سازمان در اوائل این هفته گفته بود که در جریان کمپاینی که در ماه فبروری در ۱۷ ولایت افغانستان راه اندازی شد ، حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در برابر بیماری کووید-۱۹ واکسین شدند.

سازمان صحی جهان و برخی از نهاد های دیگر هنوز هم در زمینه فراهم آوری خدمات برای تداوی بیماران کووید در افغانستان همکاری می کنند

به گفته سازمان صحی جهان ، ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تن از این افراد زنان بودند.

در گزارش اوچا آمده که تیم های سیار ادارۀ حمایت از کوکان سازمان ملل متحد (یونسیف) تا ماه فبروری به بیش از ۲۷۸ هزار نفر خدمات صحی را در مناطق کوهستانی افغانستان عرضه کرده اند.

اوچا گفته که موسسۀ موسوم به هدف که در بخش صحی از جمله صحت روانی فعالیت می کند خدمات صحی را در بخش درمان بیماران کووید-۱۹ و جلوگیری از سوء تغذیه در ولایت های هلمند ، پکتیا ،غزنی ، خوست ،بلخ و ننگرهار انجام داده است.

بر اساس ارقام سازمان صحی جهان ، شمار مجموعی جان باختگان کرونا در سراسر جهان به بیش از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تن می رسد.

بیش از ۷۶۱ میلیون تن از مبتلایان کرونا در جهان تااکنون شفایافته اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *