افغانستان

جرم های جنایی در کابل کاهش یافته است

رئیس تحقیقات جرم های جنایی قوماندانی امنیه کابل؛ جرم های جنایی در کابل کاهش یافته است و برای بهبود هر چه بیشتر اوضاع در پایتخت خواهان همکاری شهروندان شد.

رئیس تحقیقات جرم های جنایی قوماندانی امنیه کابل؛ جرم های جنایی در کابل کاهش یافته است و برای بهبود هر چه بیشتر اوضاع در پایتخت خواهان همکاری شهروندان شد.

به گزارش آژانس باختر؛ مسئولان قوماندانی امنیه کابل دیروز در یک کنفرانس خبری دست آوردهای یک ساله آن قوماندانی را  بیان داشتند.

مفتی عبدالصمد حنفی رئیس تحقیقات جرم های جنایی قوماندانی امنیه کابل دراین کنفرانس خبری وضعیت امنیتی شهرکابل را قناعت بخش توصیف کرده افزود : به اثر تلاش های موظفین آن قوماندانی، جرم های جنایی در شهرکابل، کاهش چشمگیری یافته است.

اوگفت که قبل از روی کار آمدن  دوباره امارت اسلامی در یک حوزه امنیتی٬ 15 مورد سرقت واسطه شخصی به ثبت رسیده است، درحالی که دریک سال گذشته، ما شاهد سرقت یک واسطه در یک هفته نبوده ایم که این خود نمایان گر کاهش سطح جرایم را در شهرکابل، نشان می دهد.

او گفت: موظفین امنیتی به طور بیست و چهارساعته در خدمت هم شهریان قرار دارند و به خاطر تامین امنیت هرچه بهتر از شهروندان کابل خواهان همکاری مردم شده گفت که شماره های عاجل قوماندانی امنیه  به گونه ی بیست و چهارساعته فعال است و آنان می توانند، در صورت ضرورت تماس بگیرند.

خالد ځدران ، سخنگوی قوماندانی امنیه  روی دست آوردهای مدیریت های تعلیم و  تربیه، دعوت وارشاد، تعمیرات و انجنیری، جرم های جنایی، تروریزم و مواد مخدر آن قوماندانی معلومات داد و گفت: در یک سال گذشته، یک صدوپنجاه وشش واقعه قتل در سطح شهر کابل  و چهارده ولسوالی کابل رخ داده است که درپیوند به آن دوصدو 36 تن بازداشت شده اند.

وی گفت که دراین مدت پنجصدو پنجاه و سه قضیه سرقت منازل، اجناس قیمتی مثل مبایل و غیره رخ داده و 901 تن در پیوند به آن بازداشت شده اند و همچنان یک هزارو نُه صدو 20 واقعه دیگر مثل خودکشی، غصب، سرقت، موتر وموترسایکل، زورگیری، مواد مخدر، فریبکاری٬ رشوه، جنگ های ذات البینی و قضایای دیگر به وقوع پیوسته است که در رابطه به آن یک هزارو هشتصدوسی وشش نفر بازداشت شده اند.

ځدران همچنان، روی دست آوردهای یک ساله روی هربخش به تفصیل معلومات ارائه کرده واز همشهریان خواست، با نیروهای پولیس همکاری نموده در صورت ضرورت با شماره های قوماندانی امنیه کابل، به تماس شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *