افغانستان

مولوی عبدالسلام حنفی: جامعه‌ای که ارزش‌های خود را فراموش کند  نمی‌تواند به‌سوی نجات گام بردارد

روز گذشته سیمینار سه روزه دینی - علمی برای اساتید نهاد های تحصیلی مرکز با اشتراک مقامات عالی رتبه امارت اسلامی افغانستان در پوهنتون کابل برگزار گردید.

روز گذشته سیمینار سه روزه دینی – علمی برای اساتید نهاد های تحصیلی مرکز با اشتراک مقامات عالی رتبه امارت اسلامی افغانستان در پوهنتون کابل برگزار گردید.

در سیمینار یاد شده مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزرا  ضمن قدردانی از برگزاری این سیمینار، پیرامون جایگاه و اهمیت اساتید در جامعه ونقش آنان در تربیه جوانان کشور صحبت نمود.

وی گفت:« جامعه‌ای که ارزش های خود را فراموش کند، نمی تواند به سوی نجات گام بردارد و در این راستا بهترین وسیله نجات جامعه اساتید آن بوده که فرزندان ملت را به راه راست و راه دین مقدس اسلام رهنمایی می کنند. »

وی با اشاره به مشکلات چهاردهه گذشته در کشور گفت: کشورما طی جنگ های تحمیلی در کنار سایر زیر ساخت‌ها، بخش عمده افراد تحصیل یافته و مراکز علمی و تحصیلی خویش را نیز از دست داده است.

معاون ریاست الوزرا همچنان با تأکید روی بازنگری و انکشاف نصاب تحصیلی معیاری وعده سپرد که امارت اسلامی افغانستان بادرنظرداشت امکانات خویش در راستای تقویت نظام تحصیلی کشور برای رسیدن به یک افغانستان خودکفا از هیچ نوع کمک و همکاری دریغ نخواهد کرد.

سپس شیخ الحدیث مولوی نداء محمد ندیم سرپرست وزارت تحصیلات عالی در رابطه به هدف برگزاری سیمینار متذکره صحبت نموده گفت: « هدف این سیمینار این است تا باب مذاکره و مباحثه با استادان باز  شود تا از دانش و فکر دینی و اسلامی یکدیگر در راه خدمت به نظام تحصیلات عالی کشور که تقاضای همه می باشد استفاده نماییم.»

وی گفت که امارت اسلامی به تحصیل و تعلیم جوانان کشور در پرتو ارزش‌های دینی و ملی خویش متعهد می باشد. موصوف اظهارداشت که سلسله این بحث ها و گفتگوها را به نهاد های تحصیلی ولایت نیز گسترش خواهد داد.

دکتور لطف الله خیر خواه معین علمی وزارت تحصیلات عالی طی سخنانی شان با اشاره به وضعیت عمومی حاکم در جهان، عقاید و فکر انسان عصر حاضر و پیرامون قضایای مهمی که اولویت فکری  یک مسلمان را تشکیل میدهد صحبت نمود.

همچنان در این سیمینارمولوی ذبیح الله مجاهد سخن‌گوی امارت اسلامی افغانستان در رابطه به پالیسی مطبوعاتی امارت اسلامی صحبت نموده گفت که امارت اسلامی افغانستان از رسانه های بی‌طرف که در راستای رسانیدن مشکلات مردم به مسئولان و شریک ساختن  کارکرد های نظام به مردم فعالیت می نمایند، حمایت می کند.

وی در مورد مکلفیت‌های رسانه ها نیز صحبت نموده گفت، مطبوعات نیز مکلف هستند تا با حفظ بی‌طرفی مطابق قانون و چارچوب تعیین شده و با درنظرداشت منافع ملی و ارزش های دینی به کار های شان بپردازند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *