اخبارافغانستان

توزیع  نزدیک به ۱۴۰ هزار تذکره در یک سال گذشته در تخار

انیس: اداره ملی احصائیه و معلومات با نشر یک گزارش از ولایت تخار گفته است که ریاست احصائیه و معلومات ولایت تخار در سال ۱۴۰۲ خورشیدی در مجموع برای ۱۳۹ هزار و ۸۸۳ تن تذکره توزیع نموده که شامل ۶۸ هزار و ۱۴۹ تذکره برقی و ۷۱ هزار و ۷۳۴ تذکره کاغذی می‌گردد.

بر بنیاد معلومات این اداره شیرشاه بریال رئیس احصائیه و معلومات ولایت تخار گفته است که روزانه حدود ۵۰۰ متقاضی به دفاتر ریاست احصائیه و معلومات این ولایت برای دریافت خدمات مربوط به تذکره برقی و کاغذی مراجعه می‌نمایند.

بریال افزوده که به‌شمول مرکز در تمامی ولسوالی‌های این ولایت دفترهای مربوطه فعال بوده و در سال گذشته از طریق آن برای ۶ هزار و ۸۲۹ تن خدمات اصلاح تذکره کاغذی و برای ۱۱ هزار و ۲۵۱ تن دیگر خدمات ثبت وقایع حیاتی که شامل (۱۰ هزار و ۶۶۸کارت تولد و ۵۸۳ پارچه فوتی) می‌گردد،  ارایه شده است.

به‌گفته رئیس احصائیه و معلومات تخار، در این ولایت دو مرکز توزیع تذکره برقی فعال بوده و به متقاضیان زن و مرد خدمات ارایه می‌نماید. در این مرکزها افزون بر توزیع تذکره جدید خدمات پس از توزیع نیز فعال بوده و خدمات ( ثبت تولد، ازدواج، طلاق و وفیات،  توزیع تذکره مثنی و تجدید) ارایه می‌گردد.

اداره ملی احصائیه و معلومات نهادی است که به سطح کشور مراکز توزیع تذکره برقی را در نقاط دوردست و ولسوالی‌ها گسترش داده تا باشندگان این مناطق بتوانند تذکره برقی خویش را دریافت نمایند.

اسفندیار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *