اخبارگزارش

مشکلات مردم در سرک  بادام باغ کابل؛

 شاروالی کابل: به زودی این سرک افتتاح می‌شود

انیس: کار ساخت سرک جدید اتصالی بادام باغ تا سرک باغ بالا که به طول  ۹۰۰ متر و عرض ۲۰ متر از سوی ریاست‌کار، حفظ و مراقبت شاروالی کابل که از یک سال بدینسو جریان دارد رو‌به تکمیل است و قرار است که در روز‌های آینده این‌سرک جدید از سوی رهبری ریاست شاروالی کابل افتتاح گردد..

اما این‌ سرک جدید، با وجودی که سهولت برای اهالی منطقه ایجاد نموده و باعث کاهش ازدحام در سطح شهر کابل می‌ شود از سوی هم مشکلاتِ را سد راه باشندگان این محل که در دامنه‌‌ی کوه زندگی می‌کنند به وجود آورده است.

باشند‌گان که کوچه‌ها و سرک‌های شان در گذشته در سرک سابقه‌ وصل بود و اما اکنون با تخریب تعدادی از خانه‌ها و ساخت سرک جدید راه‌های رفت و آمد باشند‌گان محل با سرک عمومی قطع گردیده و باشند‌گان محل با مشکلات بزرگی از جمله انتقال مواد خوراکی و آب آشامدنی رو‌به‌رو هستند.

نعمت‌الله بارکزی، مشاور فرهنگی ریاست شاروالی کابل به روزنامه‌ی انیس در باره ایجاد سطح ارتفاع سرک‌های سابقه و کوچه‌های رفت‌وآمد با سرک جدید اشاره نمود گفت:«خانه‌هایی که در دامنه‌های کو‌ه قرار دارند زور آباد هستند و باز هم ریاست شاروالی کابل تلاش می‌نماید تا به مشکلات باشند‌گان محل رسیدگی نماید.»

بارکزی، اشاره نمود که در روز‌های نه چندان دور سرک اتصالی بادام باغ و باغ بالا افتتاح می‌گردد و برای از بین بُردنِ سطح ارتفاع، کوچه‌ها و سرک‌ها با سرک جدید تلاش صورت می‌گیرد، تا مشکلات مردم از این ناحیه حل گردد.

این‌درحالیست که سرک کوتل خیرخانه نیز همچو‌ن مشکلات را به باشند‌گان محل ایجاد نموده است. مشکلات که تا اکنون پابرجاست و کار برای بیرون رفت این مشکلات از سوی ریاست شاروالی کابل صورت نه‌گرفته‌است.

ببرک قیومی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *