اخبارجهان

مذاکرات آتش‌بس میان حماس و اسرائیل از سر گرفته شده

تلویزیون ‘القاهره’ مصر به‌نقل از یک منبع امنیتی گزارش داده‌است که مذاکرات آتش‌بس بین اسرائیل و حماس روزگذشته یک‌بار دیگر در قاهره از سر گرفته شد.

از زمان آغاز جنگ اسرائیل بالای نوار غزه نزدیک به‌شش ماه می‌گذرد، خسارات جانی و مالی زیادی به بار آورده‌است، در عین حال فاجعه بزرگ انسانی را در غزه ایجاد کرده‌ و جنگ هم‌چنان ادامه دارد.

حدود یک هفته پیش، شورای امنیت سازمان ملل متحد، قطع‌نامه آتش‌بس فوری در نوار غزه را تصویب کرد اما نیروهای اسرائیلی آن را اجرا نکرده و با آن‌هم در این مدت رژیم صهیونیستی جنگ را شدت داده و هر روز فلسطینیان بی‌گناه را به شهادت می‌رسانند.

با وجود آن‌که نیروهای اسرائیلی از آغاز جنگ شان تاهنوز به خواست هیچ‌یک از کشورهای جهان مبنی بر پایان جنگ پاسخ مثبت نداده‌اند، اما در تازه‌ترین تلاش‌ها، تلویزیون ‘القاهره’ مصر به‌نقل از یک منبع امنیتی گزارش داده‌است که مذاکرات آتش‌بس بین اسرائیل و حماس روز گذشته یک‌شبنه در قاهره ازسرگرفته شد.

در عین حال، خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داده‌است که وزیر خارجه فرانسه در کنفرانسی خبری گفته‌است، کشورش پیش‌نویس قطع‌نامه‌ای را به شورای امنیت خواهد سپرد که راه‌حل سیاسی را برای جنگ ارا‌یه می‌کند ومتن آن شامل تمامی معیارها برای راه‌حل تاسیس دوکشور مستقل، خواهد شد.

امارت‌اسلامی افغانستان، هم بارها از ادامه حملات و بمباران اسرائیل بالای مردم بی‌گناه فلسطین انتقاد کرده و از سازمان ملل‌متحد وکشورهای جهان خواسته تا هرچه زودترجلوی قتل عام مردم در نوار غزه را بگیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *