سخن انیس

رونق بازسازی و تطبیق پروژه‌های انکشافی در کشور

 

افغانستان در چنددهه‌ی گذشته، متٲسفانه تجارب تلخی را تجربه کرد و به اثر جنگ‌های تحمیلی، تجاوز و اشغال بیگانگان، تمام هست‌و‌بود خود را از دست داد و به ویرانه مبدل گردید.

روس و امریکا در این چنددهه با استعمال انواع اسلحه‌ و بمب‌های مدرن و مخرّب، بزرگ‌ترین جنایت را در افغانستان مرتکب شدند و این جنت روی زمین را به جهنم مبدل کردند.

اما، با پیروزی امارت اسلامی افغانستان، روند بازسازی و تطبیق پروژه‌های انکشافی در کشور رونق بیشتر یافته است و با گذشت هرروز برای عمران و آبادی کشور تدابیر تازه‌یی روی دست گرفته می‌شود و بلاتوقف تطبیق می‌گردد.

در این‌روزها، کار فاز دوم کانال قوش‌تیپه نیز آغاز گریده است و هیئت موظف نیز از چگونگی کار درآنجا نظارت نمودند و این پروژه، یکی از دستاوردهای بزرگ و بی‌سابقه برای افغانستان به شمار می‌رود.

همچنان کار سروی انتقال آب دریای پنجشیر به کابل، آغاز گردیده و قرار است که کار این پروژه رسماً افتتاح و به راه انداخته شود.

با تکمیل این پروژه کار بزرگ دیگری به نفع کشور و خصوصاً کابل رقم خواهد خورد و کابل؛ زیبا و شاداب و کابل‌نشینان؛ سیراب خواهند گردید.

به همین منوال، در سال جاری، کارهای بازسازی و پروژه‌های انکشافی در سراسر کشور آغاز گردیده است و با موفقیت تمام به پیش می‌رود.

در این شکی نیست که افغانستان اگر از شر شرارت‌پیشگانِ جهانی و توطیه‌ی مستکبران در امان بماند، به زودترین فرصت به قله‌های آبادی و شکوفایی صعود می‌نماید و روز و روزگار سبز و مبارکی را تجربه خواهد کرد.

مردم افغانستان امیدوار استند که کشورهای جهان با امارت اسلامی افغانستان، کنار بیایند و از شیاطین جهان پیروی نکرده، دست یاری و همکاری با این نظام اسلامی و ملی دراز کنند.

امنیت و آرامشی را که امروز امارت اسلامی به وجود آورده است از دیگران توقع برده نمی‌شود و امکانش هم اصلاً متصور نیست.

چون در چنددهه‌ی گذشته ملت افغانستان؛ حکومت‌ها و رژیم‌های گوناگونی را تجربه نمودند و به چشم سر مشاهده کردند که جز تباهی، جنگ و بربادی دیگر دستاوردی نداشتند و حتی امریکا و ناتو که با شعارهای سرخ و سبز در افغانستان حمله کردند نیز جز جنگ، کشتار و ویرانی، دستاوردی نداشتند و با ناکامی تمام و دستان خالی برگشتند و فرار نمودند.

بنابراین جهان و جهانیان، باید با ملت افغانستان خود را هماهنگ بسازند و با درکِ واقعیت‌ها، نظام اسلامی و مشروع افغانستان را به رسمیت بشناسند و افغانستان را با عینک سیاهِ دشمنان افغانستان نبینند.

ملت افغانستان بعد از چندین دهه جنگ و تباهی نزدیک به سه سال است که به نعمت آزادی و امنیت کامل، دست یافته اند و به هیچ‌صورت این نعمت را از دست نمی‌دهند و برای حراست و پاسداری آن، آماده‌ی هرگونه قربانی استند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *