سخن انیس

بی‌سرنشین‌ها برای چه هدفی در کشور ما، گشت‌زنی می‌کنند؟

از چند روز به این‌سو، گزارش‌هایی می‌رسد که طیاره‌های بی‌سرنشین در فضای ولایت‌های قندهار و نیمروز پرواز دارند و با نقض‌کردن حریم افغانستان، گشت‌زنی می‌نمایند.

اگرچه دقیق معلوم نیست که این بی‌سرنشین‌ها مربوط کدام کشور است، اما اغلب گمان براین است؛ این طیاره‌ها مربوط امریکا باشند که از خاک یکی از کشورهای همسایه پرواز می‌کنند و به نقض حریم افغانستان می‌پردازند.

امریکا مدت بیست سال در افغانستان به تجاوز و اشغالگری پرداخت، با هزاران نیروی مسلح، تانگ، توپ، موشک‌های قاره‌پیما، و اسلحه‌ی مدرن در افغانستان دست به جنگ، تباهی و جنایت یازید.

اما، ارداه‌ی آهنین ملت مجاهد و قهرمان افغانستان، این ابرقدرت را به زانو درآورد و مانند انگلیس، روس و دیگر تجاوزگران بالآخره رخت اقامتش را از این‌جا بربست و گلیم اشغالگری اش را از این سرزمین برچید.

خداوند دانا و توانا برای مردم افغانستان، جوهر شجاعتی را اعطا کرده است که هیچ‌متجاوزی نمی‌تواند با ایشان مقابله کند و در سرزمین شان رخت قامت افکند و دوامدار به سلطه‌جویی و اشغالگری بپردازد.

این ملت مجاهد و نستوه تنها در نیم‌قرن اخیر دو ابرقدرت جهانی را به زانو درآوردند و ضربات مرگباری را برآنان وارد کرد و آنان را به شکست فاحش و تاریخی مواجه نمودند.

امریکا از طریق زمین در افغانستان شکست خورده است، حالا از طریق هوا به نقض حریم ما می‌پردازد و طیاره های جاسوسی اش در حریم ما گشت‌زنی می‌کنند و اهدافی را که هنوز به ما روشن نیست، دنبال می‌نمایند.

این کار کاملاً خلاف قوانین است و امریکا و هیچ‌کشور دیگری، حق ندارند در سرزمین ما مداخله کنند و حریم هوایی و زمینی ما را نقض نمایند.

دراین قسمت، ملت افغانستان از سازمان ملل و دیگر نهادهای ذیربط جهانی می‌خواهند که جلو مداخلات بی‌شرمانه‌ی امریکا و مستکبران را بگیرند و نگذارند که یک‌بار دیگر افغانستان، دستخوش ناامنی و نابسامانی گردد.

امریکا هم بداند که ملت و نظام افغانستان از گشت‌زنی طیاره‌های بی‌سرنشین، کدام ترس و هراسی ندارد و شجاعت و شهامت این ملت در بیست اشغال برای امریکا و ناتو و تمام جهان، نشان داده است که ترس و بیمی در فرهنگ افغانستان وجود ندارد و هیچ قدرتی در این سرزمین کامیاب شدنی نیست.

در صورتی‌که جنگ بالای این ملت تحمیل شود، این ملت غیور و نسل جوان آن، بازهم آماده‌ی جهاد و فداکاری استند و با حملات شهادت‌طلبانه و نبرد نفَس‌گیر، از سرزمین خود دفاع می کنند و کمر دشمنان متجاوز را خواهند شکست و میدان را به نفع ملت قهرمان افغانستان و امت اسلامی رقم خواهند زد.

بهتر این است که امریکا و همدستانش، دست از توطیه و دسیسه بردارند و آتش جنگ را بار دیگر در این کشور شعله‌ور نسازند و خود را بار دیگر با توفانِ خشم این ملت قهرمان مواجه نکنند.

در آخر ملت افغانستان از کشورهای همسایه نیز می‌خواهند که شیشه‌ی روال همسایه‌داری و روابط حسنه‌ را خدشه‌دار نسازند و فریب چراغ سبز دسیسه‌گران جهانی را نخورده، به قوانین و اصول همسایه‌داری پابند باشند.

چون گلیم سلطه‌طلبی مستکبران از منطقه و جهان، جمع شدنی است، اما همسایه‌داری و علایق و دوستی مسلمانان و همسایگان باقی خواهد ماند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *