اخبارجهان

استقبال حماس از قطعنامه شورای امنیت در باره غزه

 

جنبش حماس در بیانیه‌ای از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش‌بس فوری در غزه استقبال کرد و خواستار فشار بر رژیم صهیونیستی به منظور پایبندی به آن شد.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا به نقل از خبرگزاری «شهاب»، در بیانیه جنبش حماس  آمده است: ما از درخواست شورای امنیت برای برقراری آتش‌بس فوری استقبال می‌کنیم و بر ضرورت دستیابی به آتش بس پایدار که منجر به خروج تمامی نظامیان رژیم اشغالگر از نوار غزه و بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان می‌شود، تاکید می‌کنیم.

حماس اعلام کرد: ما بر آمادگی خود برای مشارکت در فرآیند تبادل فوری اسرا که منجر به آزادی اسرا از هر دو طرف می شود، تاکید می‌کنیم.

حماس تاکید کرد: ما از شورای امنیت می‌خواهیم که اشغالگران را برای پایبندی به آتش‌بس و توقف جنگ نسل‌کشی و پاکسازی نژادی علیه مردم ما تحت فشار قرار دهد.

این بیانیه می افزاید: ما بر حق مردم خود برای تشکیل کشور مستقل فلسطینی با پایتختی قدس و حق بازگشت و تعیین سرنوشت خود مطابق با قطعنامه‌های بین‌المللی و قوانین بین‌المللی تأیید می‌کنیم.

در پایان بیانیه جنبش حماس تاکید شده است: ما از تلاش‌های برادرانمان در الجزایر و همه کشورهای عضو شورای امنیت که از مردم ما حمایت کردند و برای توقف تجاوزات و جنگ نسل‌کشی تلاش می‌کنند، قدردانی می‌کنیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *