اخبارجهان

هشدار سازمان ملل در مورد وخامت اوضاع در غزه

سازمان ملل متحد در مورد وخامت اوضاع در غزه هشدار داده و گفته که ادامۀ عملیات زمینی اسرائیل بر رفح، برای مردم غزه و عملیات کمک‌های بشردوستانه نتایج فاجعه‌باری در پی خواهد داشت. ازسوی دیگر، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) در گزارش تازه خود از دوبرابر شدن کودکان مبتلا به سوءتغذیه  خبر داده است. این در حالی است که حملات اسرائیل در روزهای اخیر شدت یافته و هر روز به تلفات غیرنظامیان افزوده می‌شود.

ادامۀ حملات اسرائیل برنوار غزه به‌خصوص در شهر رفح، زندگی را برای فلسطینیان بیشتر از پیش سخت ساخته و احتمال می‌رود که با دوام این وضعیت، در این منطقه فاجعۀ انسانی رخ دهد.

به تازگی سازمان ملل نسبت به وخامت اوضاع در غزه هشدار داد و اعلام کرده که عملیات زمینی اسرائیل بررفح، برای مردم غزه و عملیات کمک‌های بشردوستانه نتایج فاجعه‌باری در پی خواهد داشت.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد در یک کنفرانس خبری گفت:”در شرایط کنونی عواقب عملیات زمینی در رفح، برای مردم غزه و در مجمعوع برای فلسطینی‌ها فاجعه بار خواهد بود. اوضاع در غزه بسیار بد است و نیاز به برقراری آتش‌بس فوری است.”

از سوی دیگر، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف)، از عواقب فاجعه‌بار سوءتغذیه حاد کودکان در نوار غزه هشدار داده و اعلام کرده که سوءتغذیه کودکان در غزه ۲ برابر شده است.

کاترین راسل، مدیر اجرایی یونیسف می‌گوید:”به‌خاطر خدا، ما باید بتوانیم به آن‌ها [کودکان فلسطینی] دسترسی داشته باشیم. اینکه آنان از گرسنگی بمیرند، این برای همه غیرقابل قبول است.”

کاترین گزارش تازۀ این نهاد را نیز همگانی کرد که بر اساس آن، ۳۱ درصد یا از هر ۳ کودک زیر ۲ سال یک نفر، در شمال نوار غزه از سوءتغذیه حاد رنج می‌برند که نسبت به ۱۵.۶ درصد در جنوری، افزایش زیادی را نشان می‌دهد. در این گزارش همچنان آمده که دستکم ۲۳ کودک در شمال نوار غزه، در هفته‌های اخیر از اثر سوءتغذیه و عدم دسترسی به‌آب جان‌های شان را از دست داده‌اند.

با این وجود حملات اسرائیل بر نوار غزه همچنان ادامه دارد که در حملات تازۀ این رژیم بر ساختمان‌ها و منازل مسکونی در مناطق مختلف غزه، حداقل 80 فلسطینی جان باخته و شماری نیز مجروح شده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، از هفتم اکتوبر بدین‌طرف، 31 هزار و 490 فلسطینی از جمله 13 هزار و 500 کودک و 9 هزار زن جان باخته و 73 هزار و 439 نفر مجروح شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *