اخبارافغانستان

وزیر خارجه کشور با وزیران خارجه پاکستان و ازبیکستان گفتگوی تیلفونی کرد

مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه در یک گفت‌وگوی تلیفونی با محمد اسحق دار، وزیر امور خارجه پاکستان؛ تعیین وی را به‌حیث وزیر امور خارجه این کشور تبریک گفته و از او دعوت کرده است که به افغانستان سفر کند.

آقای متقی در گفت‌وگو با همتای پاکستانی‌اش گفته است، تعاملات مثبت در منطقه با گذشت هر روز افزایش می‌یابد، کار عملی پروژه‌های بزرگ زیربنایی در سطح منطقه در آستانه آغازشدن است و افغانستان انتظار نقش سازنده از سوی پاکستان را دارد.

در ادامه این مکالمه دو طرف روی ایجاد سهولت‌های لازم برای رفت‌و‌آمد مسافران، مریضان و کالاهای تجارتی از خط فرضی دیورند و حل مشکلات موجود تأکید کرده‌اند.

همچنان مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه در یک گفت‌وگوی تلیفونی با بختیار سعیدوف، همتای اوزبیکستانی‌اش؛ پیرامون سفر اخیر وی به کابل، توافق‌های انجام‌شده میان دو کشور و تعقیب مسایل صحبت‌ کرده‌ است.

در این گفت‌وگوی تلیفونی دو طرف اطمینان داده‌اند که اداره‌های ذیربط دو کشور برای تطبیق توافق‌های انجام‌شده به‌گونه مشترک کار و به‌منظور نظارت از آن، روابط را در سطح بلند حفظ خواهند کرد و نشست تعقیبی نیز میان وزیران دو کشور در این زمینه، برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *