افغانستان

روند تداوی و آموزش معتادین جمع‌آوری‌شده، آغاز گردید

روز شنبه، مورخ ۸ دلو ۱۴۰۱ ه، ش، نشستی تحت ریاست مولوی عبدالرحمن قاسمی معاون ملکی معینیت مبارزه علیه مواد مخدر وزارت امورداخله در تالار جلسات این معینیت دایر گردید.

انیس:

روز شنبه، مورخ ۸ دلو ۱۴۰۱ ه، ش، نشستی تحت ریاست مولوی عبدالرحمن قاسمی معاون ملکی معینیت مبارزه علیه مواد مخدر وزارت امورداخله در تالار جلسات این معینیت دایر گردید.

این نشست با تلاوت آیات کلام الله مجید توسط مولوی حسیب الله احمدی رییس دفتر معینت مبارزه علیه مواد مخدر آغاز شد و آجندای جلسه نیز توسط موصوف، قرائت گردید.

سپس مولوی عبدالرحمن قاسمی معاون ملکی معینیت مبارزه علیه مواد مخدر در مورد هدایات مقامات امارت اسلامی، جمع‌‌آواری و نگهداری ۱۵هزار معتاد از سطح شهر کابل و دیگر ولایات کشور صحبت نموده و در مورد تدابیر طرز نگهداری و تداوی آنان نیز مفصل بحث نمود.

متعاقباً نمایندگان وزارت‌‌خانه‌های صحت‌عامه، کار و امور اجتماعی، معارف، اطلاعات و فرهنگ، اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی و جمعی از مشاورین این معینیت، مسئولین و موظفین نگهداری معتادین، به تفصیل بیاناتی داشتند و برای بررسی مشکلات معتادین و آغاز هرچه سریع‌تر تداوی و آموزش آنان تدابیر و اقدامات لازم اتخاذ گردید.

بعد از پایان‌یافتن جلسه، نمایندگان وزارت‌خانه‌های ذیربط با مسئولین و موظفین معینیت مبارزه با مواد مخدر به محل نگهداری معتادین (آغوش) تشریف برده و مشکلات آنان را از نزدیک بررسی نموده، برای رفع ضروریات و نیامندی‌های معتادین، دست‌به‌کار شدند.

روند نگهداری، تداوی و آموزش معتادین به وجه احسن ادامه داشته و تدابیر و پلان‌های کوتاه‌مدت و درازمدت برای صحت‌یابی و نجات آنان از چنگ پدیده‌ی شوم و خانمان‌سوز اعتیاد به مواد مخدر، روی دست گرفته شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *