افغانستان

وزیر خارجه کشور با همتای ترکمنستانی خود دیدار کرد

مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه و هیأت همراهش با رشید مردوف، وزیر امور خارجه و معاون شورای وزیران ترکمنستان دیدار کرد.

مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه و هیأت همراهش با رشید مردوف، وزیر امور خارجه و معاون شورای وزیران ترکمنستان دیدار کرد.

در این دیدار، دو طرف در مورد همکاری‌های دوجانبه میان افغانستان و ترکمنستان، افزایش سطح حضور دیپلوماتیک عشق‌آباد در افغانستان، آغاز عملی کار پروژه تاپی در کشور، افزایش میزان برق وارداتی ترکمنستان به ولایت هرات، ایجاد راه لاجورد، توسعه خط آهن افغانستان و سرمایه‌گذاری ترکمنستان در افغانستان گفت‌وگو کردند.

مولوی امیرخان متقی در این دیدار از آمادگی امارت اسلامی برای آغاز عملی کار پروژه تاپی در خاک افغانستان خبر داده و افزود، کار عملی این پروژه در آینده نزدیک با تلاش‌های مشترک دو کشور در خاک افغانستان، آغاز خواهد شد.

متقی افزود، امارت اسلامی در مطابقت با سیاست خارجی اقتصاد محور خود روی اتصال اقتصادی منطقه‌ای تمرکز دارد و ساخت خطوط آهن و شاهراه‌های کشور را از اولویت‌های خود می‌داند.

وی از طرف ترکمنستانی خواست تا روی توسعه خط آهن تورغندی – هرات و اندخوی – شبرغان تا شهر مزارشریف، سرمایه‌گذاری کند.

از سوی هم، وزیر امور خارجه ترکمنستان در این دیدار گفت که گسترش تجارت با افغانستان از اولویت‌های کشورش است و در آینده نزدیک، کار عملی پروژه تاپی با تلاش‌های مشترک دو کشور در خاک افغانستان، آغاز خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *