افغانستان

معاون سیاسی ریاست الوزرا: تمام ملکیت‌های غصب‌شده به صاحبان اصلی‌اش برگردانده می‌شود

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا گفته است که همانگونه که اکثریت و اقلیت در اسلام جای ندارد، امارت اسلامی امور خود را بر همین اساس به پیش می برد.

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا گفته است که همانگونه که اکثریت و اقلیت در اسلام جای ندارد، امارت اسلامی امور خود را بر همین اساس به پیش می برد.

ارگ درخبرنامه‌یی نوشت است: مولوی عبدالکبیر با شماری از بزرگان، علما، وکلای گذر و نمایندگان اهل تشیع و هندو باوران، ۲۲ ناحیه شهر کابل و شماری از تجاران پکتیا به گونه جداگانه دیدار کرده است.

در این دیدار، اشتراک کنندگان از همکاری شان با امارت اسلامی اطمینان دادند و گفتند: با روی‌کار آمدن دوباره امارت اسلامی در کشور، در شهر کابل زورگویی، دزدی، جرایم جنایی و غصب زمین پایان یافته و شهروندان در امنیت کامل زندگی می‌کنند. نمایندگان نواحی کابل، کمبود آب آشامیدنی را در شهر مشکل جدی عنوان کردند و توسعه شهر کابل، فراهم ساختن آب آشامیدنی، افزایش فعالیت‌ها و همکاری‌های مشترک میان باشندگان کابل و امارت اسلامی را مهم‌ خواندند.

هم‌چنان نمایندگان هندو باوران و سیک، گفتند که اکثر ملکیت‌های آنان در شهر کابل غصب شده و نیاز است برگردانده شود و برای مشکلات حقوقی آنان، راه حل پیدا شود.

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا در پاسخ به خواست نمایندگان نواحی کابل گفت: درشهر کابل کمبود آب آشامیدنی موضوع جدی و قابل نگرانی است، اما تلاش‌ها برای حل آن از سوی امارت اسلامی آغاز شده و به هدف رساندن آب پاک به کابل کارخواهد شد، هم‌چنان برای جلب کمک‌ها از سایر کشورها در این بخش نیز بحث شده است.

او افزود که امارت اسلامی مسئولیت حل مشکلات و رسیدگی به خواست‌های مردم را دارد وبیان داشت: «همانگونه که اکثریت و اقلیت در اسلام جای ندارد، امارت اسلامی نیز امور خویش را بر همین اساس به پیش می برد.»

به گفته‌ وی؛ شهر کابل به توسعه اساسی و اصلاح نیاز دارد، تمام ملکیت‌های غصب شده به صاحبان اصلی شان برگردانده می‌شود و خدمات معیاری به باشندگان این شهر ارائه خواهد شد.

معاون سیاسی ریاست الوزرا هم‌چنان اطمینان داد که برای حل مشکلات افغانان به شمول اهل تشیع و هندو باوران اقدامات انجام می‌شود.

گفتنی است که در این دیدار‌ها، بزرگان قومی و تاجران پکتیا نیز مشکلات اقوام پکتیا را به گونه کتبی با معاونیت سیاسی ریاست الوزرا شریک کردند و مولوی عبدالکبیر، به آنان نیز اطمینان داد که با توجه به امکانات موجود به خواست‌ها و پیشنهاد های آنان رسیده‌گی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *