جهان

شهادت ۵۰ فلسطینی در ۲۴ ساعت گذشته

سخنگوی شفاخانه شهدای الاقصی در نوار غزه ظهر روز شنبه اعلام کرد که بیش از ۵۰ شهید و ۱۵۰ زخمی از دیروز به این شفاخانه منتقل شده اند.

سخنگوی شفاخانه شهدای الاقصی در نوار غزه ظهر روز شنبه اعلام کرد که بیش از ۵۰ شهید و ۱۵۰ زخمی از دیروز به این شفاخانه منتقل شده اند.

به گزارش رسانه‌ها به نقل از پایگاه خبری «المیادین»، این سخنگو افزود: احتمال افزایش شمار شهدا و زخمی ها با تداوم عملیات جستجو در زیر آوارها وجود دارد.

در همین حال، «فیلیپ لازارینی» رئیس آژانس امدادرسانی و کاریابی ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک» (اُنروا) اعلام کرد که رژیم صهیونیستی یک کارزار هماهنگ برای از بین بردن اُنروا راه انداخته است و حذف این آژانس هدف سیاسی بلند مدت رژیم اشغالگر است.

لازارینی درخواست رژیم صهیونیستی برای استعفای خود را بخشی از این کارزار دانست و افزود: اسرائیل بر این باور است که اگر فعالیت های آنروا متوقف شود، وضعیت آوارگان فلسطینی و حق بازگشت آن‌ها، یک بار برای همیشه برای این رژیم حل خواهد شد و حذف این آژانس هدف سیاسی بلند مدت تل‌آویو بوده است.

وی در اثبات سخنان خود گفت: تنها کافی است به شمار اقدامات اسرائیل علیه اُنروا نگاه کنیم. کنست (پارلمان) رژیم اسرائیل مالیاتی ما را حذف کرده و به دستور کنست از تخلیه محموله های مواد غذایی ما در بندر «اسدود» ممانعت می شود و بیش از ۱۵۰ مورد از تأسیسات وابسته به اُنروا از آغاز حملات علیه مردم غزه تخریب شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *