افغانستان

تاکید مسئولان بر فراگیری علوم عصری و دینی در کشور

عبدالباقی حقانی رئیس عمومی اداره ملی امتحانات در مراسم امتحان عالمان در حوزه شمال، بر فراگیری آموزش‌های عصری در کنار علوم دینی در کشور تاکید کرده است.

عبدالباقی حقانی رئیس عمومی اداره ملی امتحانات در مراسم امتحان عالمان در حوزه شمال، بر فراگیری آموزش‌های عصری در کنار علوم دینی در کشور تاکید کرده است.
حقانی هم‌چنان گفته که به جهان ثابت خواهد شد که افغانستان می‌تواند در بخش آموزش و پرورش نیز به جای‌گاه بلندی برسد.
به گفته‌ی او، امارت اسلامی به جهان ثابت خواهد کرد که افغانستان تنها مرکز جنگ‌ نه بل مرکز علم و پیش‌رفت نیز است.
رئیس اداره ملی امتحانات افزود: «به دنیا درس و پیام جهاد را رساندیم حالا دنیا پیام علم را می‌خواهد، افغانستان طوری‌که سرچشمه جهاد است سرچشمه علوم دینی و عصری نیز است.»
مسئولان محلی بلخ و شرکت کننده‌های این امتحان نیز افزون بر آموزش‌های دینی، فراگیری علوم عصری را برای پیش‌رفت و توسعه کشور سودمند می‌دانند.
محمدشریف عثمانی رئیس پوهنتون بلخ می‌گوید: «افراد به جاهای مسلکی گماشته شوند به این ترقی و پیش‌رفت در جامعه و کشور میاید.»
حزب‌الله که یکی از شرکت کننده‌های این امتحان از ولایت سرپل بود، گفت: «طوری که به عالم دین و حافظ قرآن نیاز داریم به انجنیر هم نیاز داریم. بنظر من افراد تحصیل یافته در هردو طبقه در کشور ما نیاز است که باشند.»
محمدهارون اشتراک کننده دیگر گفت: « برای ما و شما خوب است که در هر عرصه آگاهی داشته باشیم، مثل زبان انگلیسی و ادبیات دری.»
به گفته مسئولان در اداره ملی امتحانات، این امتحان از دوره‌های خرد و بزرگ عالمان ولایت‌های کشور به‌شمول زنان و دختران گرفته می‌شود و قرار است برای آنانی‌که از این امتحان نمرات بلند کسب می‌کنند، مدرک‌های تحصیلی و تعلیمی به سویه ۱۲ پاس و ۱۴ پاس توزیع خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *