سخن انیس

انتقاد، باید مغرضانه نباشد

انتقاد از قدیم الایام وجود داشته و هر فرد می‌تواند بر کارکرد یک جریان و یا نظام؛ انتقاد و اعتراضی داشته باشد.

انتقاد از قدیم الایام وجود داشته و هر فرد می‌تواند بر کارکرد یک جریان و یا نظام؛ انتقاد و اعتراضی داشته باشد.

اما انتقاد باید مبتنی بر واقعیت باشد و خصوصاً در امور کشور و منافع اسلامی و ملی باید از آب‌انداختن بر آسیاب دشمن و از دامن‌زدن آتش تعصب و نفاق، جلوگیری صورت گیرد.

عموم ملت و به ویژه علما و دانشمندان باید مسئولانه حرف بزنند و آفتاب حقیقت را با دوانگشت پنهان نکنند.

حملات نظامی امریکا و ناتو در افغانستان، یک تجاوز آشکار و اشغالگری علنی بود که امریکا و ناتو، جمع یک عده خاک‌فروشان به راه انداختند و مدت بیست سال، این ملک و ملت را به خون کشیدند و به خاک یک‌سان کردند.

این حملات ننگین نظامی از طرف امریکا و ناتو به دعوت و تشویق یک‌مشت وطنفروش داخلی به راه انداخته شد و این جنگ تا بیست سال ادامه پیدا کرد و هزاران فرزند ارزشمند این کشور در مقابل این اشغال و تجاوز به شهادت رسیدند و این اشغال؛ هزاران معلول به جاگذاشت و میلیون‌ها تن را رهسپار دیار هجرت و غربت نمود.

تاخت‌وتاز علیه این جهاد، کار عاقلانه نیست و تنها مغرضین و کج‌اندیشان استند که زیر چترهای مختلف، این جهاد مقدس را زیر ساطور انتقاد می‌گیرند و به نفع دشمنان افغانستان تبلیغ می‌نمایند.

ملت افغانستان مجزّا ازاین جهاد نبودند و نیستند، همه اقوام در این جهاد بیست‌ساله پیوند عمیقی دارند و تمام واقعیت‌ها نیز برای شان روشن است.

این ملت بودند که در بیست سال، خانه‌های شان زیر بمب امریکا و ناتو و رژیم دست‌نشانده به ویرانه مبدل گردید و در بدل آن به یک‌مشت مزدورِ دالرپرست، خانه‌های سربه‌فلک و قصرهای مجلل ساخته شد.  درآن زمان، این انتقادگران کجا بودند؟

روشن است که در سایه‌ی اشغال امریکایی زندگی می‌کردند، به عیش و نوش می‌پرداختند و آنگاه هم تجاوز و جنایات امریکا و ناتو را در بدل دالر، با تحریف واقعیت‌ها، توجیه می‌کردند.

اما امروز که نظام اسلامی و شریعت‌مدار در افغانستان به وجود آمده است، متٲسفانه این انتقاد‌ها با لحن تندتری مطرح می‌شوند و حتی جهاد برحق ملت قهرمان افغانستان، زیر ساطور سوال و انتقاد قرار داده می‌شود.

تمام ملت مسئولیت دارند و خصوصاً علمای کشور باید واقع‌بینانه حرف بزنند، مسئولانه اعتراض کنند و حقایق را دگرگون جلوه ندهند.

چون این نظام اسلامی، بیشتر با خون پاک علما و روحانیون به دست آمده است و خون مطهر شهدا و زحمات بی‌دریغ مجاهدین بود که این فتح و پیروزی را به ارمغان آورد و به نفع ملت مجاهد افغانستان و امت اسلامی رقم زد.

خصوصاً علما وظیفه دارند تا ازاین جهاد مقدس و دستاوردهای ملموس نظام اسلامی حمایت کنند و دستگاه تبلیغاتی امریکا و دیگر دشمنان اسلام و افغانستان را از تحرک و گردش، باز دارند و وجبیه‌ی دینی و وجدانی خود را در قبال این امر بزرگ ادا نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *