افغانستان

روی کاهش میزان فقر و بیکاری در کشور گفتگو شد

قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد، با رزا اوتونبایوا نماینده ویژه سر منشی سازمان ملل متحد برای افغانستان و رئیس یوناما دیدارکرد.

قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد، با رزا اوتونبایوا نماینده ویژه سر منشی سازمان ملل متحد برای افغانستان و رئیس یوناما دیدارکرد.

به گزارش آژانس باختر؛ در این دیدار که دانیل اندرس معاون پیشین یوناما و همآهنگ‌ کننده کمک‌ های بشر دوستانه این سازمان، خانم ایسابیل رئیس دفتر اوچا در کابل و ایندریکا راتواته، معاون جدید یوناما و همآهنگ ‌کننده کمک ‌های بشر دوستانه این سازمان نیز حضور داشتند؛ سرپرست وزارت اقتصاد، پیرامون وضعیت اقتصادی کشور با نماینده خاص سر منشی سازمان ملل متحد برای افغانستان، صحبت کرد.

در این دیدار مشخصاً در رابطه به موضوعات محوری برای کاهش تدریجی

میزان فقر، بیکاری و ایجاد اشتغال، با خانم رزا اوتونبایوا گفتگو شد.

سرپرست وزارت اقتصاد یاد آور شد که سازمان ملل در جنب تطبیق پروژه های مساعدت بشری برای افراد نیازمند؛ بر تطبیق برنامه های کار در مقابل غذا، تشویق و حمایت از تشبثات كوچك و متوسط، حمایت از تولیدات داخلی از طریق تطبیق پروژه ها در بخش های زراعت، مالداری، باغداری و آموزش های فنی و حرفه یی، تمرکز شان را بیشتر کنند تا فرصت های کاری برای مردم مهیا و سبب بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی آنها شود.

رئیس دفتر اوچا به سرپرست وزارت اقتصاد اطمینان داد که مطابق پلان کاری شان در سال پیش رو توجه بیشتر به تطبیق پروژه های اشتغالزایی کرده و سعی می کنند که با تطبیق پروژه ها در بخش های مختلف برای مردم فرصت های کاری ایجاد کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *