افغانستان

کمک‌های نقدی به خانواده شهدا در ولایت لغمان

عبدالحکیم حقانی معین وزارت امور شهدا و معلولین به منظور رسیدگی به مشکلات فرا راه خانواده های شهدای خاص (استشهادیان) و همچنان بررسی چگونگی ارایه خدمات به یتیمان، زنان بیوه و معلولین به ولایت لغمان سفر نمود.

عبدالحکیم حقانی معین وزارت امور شهدا و معلولین به منظور رسیدگی به مشکلات فرا راه خانواده های شهدای خاص (استشهادیان) و همچنان بررسی چگونگی ارایه خدمات به یتیمان، زنان بیوه و معلولین به ولایت لغمان سفر نمود.

وی در این سفر ضمن بررسی از چگونگی روند کاری ریاست امور شهدا و معلولین آن ولایت با برخی از خانواده های شهدای خاص (استشهادیان) از نزدیک ملاقات نموده و به آنها مساعدت های نقدی انجام داد.

آقای حقانی در ملاقات با ورثۀ شهدای  گفت: «شهدای خاص (استشهادیان) در شکست دادن آمریکا و متحدین آنها نقش برجسته داشته و قربانی ها و جان فشانی های آنان فراموش ناشدنی است و نتیجه قربانی های فرزندان شما بود که امروز در کشور ما نظام اسلامی حاکم شده است.»

وی گفت که وزارت امور شهدا و معلولین به تمام یتیمان کمک های نقدی مساویانه توزیع مینماید و این  وزارت  به منظور رسیدگی بهتر به ورثه شهدای خاص، آمریت مجزای تحت عنوان آمریت شهدای خاص ایجاد نموده تا باشد خدمات شفاف و به موقع به خانواده های آنان ارائه گردد.

وی همچنان علاوه کرد: «امارت اسلامی افغانستان به این قشر آسیب دیده توجه خاص مبذول داشته و به همین دلیل است که اکنون وضعیت زندگی یتیمان نسبت به زندگی کسانیکه والدین شان حیات هستند، بهتر است و امارت اسلامی بخصوص وزارت امور شهدا و معلولین قربانی ها و جان فشانی های آنها را فراموش نکرده و وقتاً فوقتاً جویای احوال این قشر آسیب دیده میشود.»

معین وزارت امور شهدا و معلولین طی این سفر به سی ویک خانواده شهدای خاص کمک نقدی انجام داد که به هر خانواده مبلغ پانزده هزار (15000) افغانی پول نقد به عنوان مساعدت توزیع نمودند.

در این سفر  محمد اظهار آمر شهدای خاص وزارت،  آقای حقانی را همراهی می‌نمود  و با ذین ‌العابدین عابد والی ولایت لغمان نیز ملاقات نمودند. معین وزارت امور شهدا و معلولین در این ملاقات مشکلات و چالش های ریاست شهدا و معلولین را با والی آن ولایت در میان گذاشته و از وی خواست تا در قسمت جلب و توزیع کمک ها با آن ریاست همکاری نمایند.

اسفندیار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *