جهان

یک سازمان حقوق بشری: تل‌آویو با دروغ‌پردازی از پذیرش جنایات خود شانه خالی می‌کند

رئیس سازمان حقوق بشر اروپا - مدیترانه تاکید کرد که گروه حقوقی رژیم صهیونیستی دروغ های قابل پیش بینی و آشکاری را به دیوان قضایی بین المللی لاهه تقدیم کرد؛ دروغ هایی که از سال ۱۹۴۸ تاکنون برای توجیه جنایات خود در حق ملت فلسطین می بافد.

رئیس سازمان حقوق بشر اروپا – مدیترانه تاکید کرد که گروه حقوقی رژیم صهیونیستی دروغ های قابل پیش بینی و آشکاری را به دیوان قضایی بین المللی لاهه تقدیم کرد؛ دروغ هایی که از سال ۱۹۴۸ تاکنون برای توجیه جنایات خود در حق ملت فلسطین می بافد.

به گزارش رسانه ها به نقل از خبرگزاری سما، «رامی عبده» با اشاره به دروغ پردازی های رژیم صهیونیستی در محکمه لاهه تاکید کرد: آفریقای جنوبی با سند و مدرک حقایق را ارائه داد، در حالی که رژیم اشغالگر با اظهارات و ادعاهایی بی مدرک و با صحنه هایی ساختگی و از پیش تهیه شده، به دروغ پردازی پرداخت.

وی ادامه داد: گروه حقوقی رژیم صهیونیستی تلاش کرد که ماهیت بیانیه های این رژیم مبنی بر نسل کشی مردم غزه را کوچک جلوه دهد، اما تیم آفریقای جنوبی پیش دستی کرد و با ارائه تعداد زیادی از بیانیه های صادر شده توسط مقامات صهیونیست و شورای جنگ اسرائیل ، راه انکار را بست.

رئیس سازمان حقوق بشر اروپا – مدیترانه اضافه کرد: گروه حقوقی رژیم صهیونیستی با این ادعا که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) از سوی ۴۱ کشور، از جمله عربستان یک سازمان تروریستی شناخته شده و آنچه در نوار غزه رخ می دهد، در چارچوب قانون حقوق بشر بین المللی بوده و نسل کشی محسوب نمی شود، در ابتدا تلاش کرد، زیر بار رسیدگی قضایی به این پرونده نرود.

عبده افزود: گروه حقوقی رژیم صهیونیستی با این ادعا که ورود و دسترسی به غزه بر عهده مصر است و نه اسرائیل، از درخواست آفریقای جنوبی برای ورود گروه های تحقیق در غزه شانه خالی کرد، در حالی که این رژیم اسرائیل  است که بارها کمک های بشر دوستانه را تفتیش کرده و از قاهره خواسته اسامی افرادی که از گذرگاه رفح عبور می کنند و حتی زخمی ها را، اعلام کند.

به گزارش رسانه ها، درپی برگزاری نخستین جلسه رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی درباره نسل کشی در نوار غزه در محکمه دیوان بین المللی قضایی در لاهه روز پنجشنبه، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با عصبانیت و به طرز هیستریک به آفریقای جنوبی و محکمه حمله کرد و ارتش رژیمش را «اخلاقی ترین ارتش جهان» خواند.

نخستین جلسه محکمه دیوان بین‌المللی قضایی درباره بررسی شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در پرونده نسل کشی این رژیم در نوار غزه در حالی برگزار شد که نماینده آفریقای جنوبی و تیم حقوقی این کشور به طور جداگانه تاکید کردند که رژیم صهیونیستی کشتار جمعی را تشدید کرده و نسل کشی و قتل فلسطینیان در غزه باید متوقف شود.

بررسی پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم جنایتکار اسرائیل در دیوان بین المللی قضایی روز جمعه در دومین روز متوالی ادامه یافت و تیم حقوقی رژیم اشغالگر پاسخ خود را به اتهامات آفریقای جنوبی ارائه کرد تا محکمه لاهه را متقاعد کند که هیچ جنایتی در غزه مرتکب نشده است.

«تال بیکر» مشاور حقوقی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در آغاز جلسه دومین روز بررسی این پرونده ادعا کرد که عملیات نظامی این رژیم در غزه اقدامی برای دفاع از خود در برابر حماس و سایر گروه های مقاومت فلسطینی که وی آنها را سازمان های تروریستی خواند، انجام شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *