افغانستان

نشست‌های مقدماتی به‌هدف ایجاد تسهیلات گمرکی میان افغانستان و ایران برگزار‌شد دفتر مطبوعاتی معاونیت اقتصادی ریاست الوزرا، در خبرنامه‌یی گفته است: طی این نشست‌ها که در گمرکات سرحدی دو کشور برگزار شد، پیرامون انکشاف روابط تجارتی و ترانزیتی افغانستان و ایران و از میان برداشتن مشکلات موجود در این راستا، به اساس توافقنامه‌های گذشته صحبت شده است. افزایش میعاد کار از ۸ ساعت به ۱۶ ساعت در گمرکات اسلام قلعه، ابونصر فراهی و نیمروز و سه گمرک سرحدی طرف ایران، افزایش شمار موتر‌های باربری روزانه از ۵۵۰ به یک هزار و ۲۰۰ موتر به منظور افزایش صادرات و واردات میان دو کشور و ملغی شدن شماری از فیس‌های تعیین شده به منظور توسعه تجارت، توافقاتی است که در این نشست‌ها بدست آمده است. خبرنامه می‌افزاید که ایران ۱۰۴ دالر و افغانستان پنج‌هزار افغانی فیس خاک پولی را نیز لغوه کرده اند. هدف از برگزاری این نشست‌ها، تعقیب توافقنامه‌هایی است که چندی پیش در جریان سفر ملا عبدالغنی برادر آخند به ایران امضا شده است. گفتنی است که طی سفر رسمی معاون اقتصادی ریاست الوزرا به ایران که به هدف افزایش سطح مبادلات تجاری و ترانزیت میان دو کشور صورت گرفت برخی توافقنامه‌هانشست‌های مقدماتی به‌هدف ایجاد تسهیلات گمرکی میان افغانستان و ایران برگزار‌شد دفتر مطبوعاتی معاونیت اقتصادی ریاست الوزرا، در خبرنامه‌یی گفته است: طی این نشست‌ها که در گمرکات سرحدی دو کشور برگزار شد، پیرامون انکشاف روابط تجارتی و ترانزیتی افغانستان و ایران و از میان برداشتن مشکلات موجود در این راستا، به اساس توافقنامه‌های گذشته صحبت شده است. افزایش میعاد کار از ۸ ساعت به ۱۶ ساعت در گمرکات اسلام قلعه، ابونصر فراهی و نیمروز و سه گمرک سرحدی طرف ایران، افزایش شمار موتر‌های باربری روزانه از ۵۵۰ به یک هزار و ۲۰۰ موتر به منظور افزایش صادرات و واردات میان دو کشور و ملغی شدن شماری از فیس‌های تعیین شده به منظور توسعه تجارت، توافقاتی است که در این نشست‌ها بدست آمده است. خبرنامه می‌افزاید که ایران ۱۰۴ دالر و افغانستان پنج‌هزار افغانی فیس خاک پولی را نیز لغوه کرده اند. هدف از برگزاری این نشست‌ها، تعقیب توافقنامه‌هایی است که چندی پیش در جریان سفر ملا عبدالغنی برادر آخند به ایران امضا شده است. گفتنی است که طی سفر رسمی معاون اقتصادی ریاست الوزرا به ایران که به هدف افزایش سطح مبادلات تجاری و ترانزیت میان دو کشور صورت گرفت برخی توافقنامه‌هایی به امضا رسید و جهت تعقیب آن کمیته‌های مشترک گماشته شد.یی به امضا رسید و جهت تعقیب آن کمیته‌های مشترک گماشته شد.

دفتر مطبوعاتی معاونیت اقتصادی ریاست الوزرا، در خبرنامه‌یی گفته است: طی این نشست‌ها که در گمرکات سرحدی دو کشور برگزار شد، پیرامون انکشاف روابط تجارتی و ترانزیتی افغانستان و ایران و از میان برداشتن مشکلات موجود در این راستا، به اساس توافقنامه‌های گذشته صحبت شده است.

نشست‌های مقدماتی به‌هدف ایجاد تسهیلات گمرکی  میان افغانستان و ایران برگزار‌شد

دفتر مطبوعاتی معاونیت اقتصادی ریاست الوزرا، در خبرنامه‌یی گفته است: طی این نشست‌ها که در گمرکات سرحدی دو کشور برگزار شد، پیرامون انکشاف روابط تجارتی و ترانزیتی افغانستان و ایران و از میان برداشتن مشکلات موجود در این راستا، به اساس توافقنامه‌های گذشته صحبت شده است.

افزایش میعاد کار از ۸ ساعت به ۱۶ ساعت در گمرکات اسلام قلعه، ابونصر فراهی و نیمروز و سه گمرک سرحدی طرف ایران، افزایش شمار موتر‌های باربری روزانه از ۵۵۰ به یک هزار و ۲۰۰ موتر به منظور افزایش صادرات و واردات میان دو کشور و ملغی شدن شماری از فیس‌های تعیین شده به منظور توسعه تجارت، توافقاتی است که در این نشست‌ها بدست آمده است.

خبرنامه می‌افزاید که ایران ۱۰۴ دالر و افغانستان پنج‌هزار افغانی فیس خاک پولی را نیز لغوه کرده اند.

هدف از برگزاری این نشست‌ها، تعقیب توافقنامه‌هایی است که چندی پیش در جریان سفر ملا عبدالغنی برادر آخند به ایران امضا شده است.

گفتنی است که طی سفر رسمی معاون اقتصادی ریاست الوزرا به ایران که به هدف افزایش سطح مبادلات تجاری و ترانزیت میان دو کشور صورت گرفت برخی توافقنامه‌هایی به امضا رسید و جهت تعقیب آن کمیته‌های مشترک گماشته شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *