افغانستان

آغاز پرواز‌های مستقیم میان چین و افغانستان

سفیر چین در افغانستان در دیدار با امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه از آغاز پرواز‌های مستقیم با افغانستان و شروع کار مقدماتی استخراج معدن مس عینک خبر داده است.

سفیر چین در افغانستان در دیدار با امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه از آغاز پرواز‌های مستقیم با افغانستان و شروع کار مقدماتی استخراج معدن مس عینک خبر داده است.
عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت امور خارجه امارت اسلامی سه‌شنبه‌شب، سوم جوزا با نشر رشته توییتی از دیدار امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه با وانگ یو، سفیر چین برای افغانستان خبر داده است.
سفیر چین در ضمن آغاز کار مقدماتی معدن مس عینک افزوده «چین روابط عادی خود را با افغانستان حفظ کرده و مایل است این روابط را بیشتر تقویت کند».
وانگ یو تصریح کردند که پرواز‌های مستقیم میان افغانستان و چین به تاریخ ۲۴ می آغاز خواهد شد.
او می افزاید که صادرات افغانستان به ویژه انار به چین افزایش خواهد یافت و در کنار بازسازی شفاخانه جمهوریت، پروژه منازل ارزان قیمت نیز افتتاح خواهد شد.
امیر خان متقی نیز در ضمن استقبال از اقدامات چین آغاز پرواز میان دو کشور را فرصتی مناسب برای تقویت روابط خوانده و خواستار تسهیل بیشتر در صدور ویزا شد.
سخنگوی وزارت خارجه در ادامه توییت نگاشته که در این دیدار بر روی سایر موضوعات دوجانبه نیز بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
در همین حال سفیر چین در افغانستان روزگذشته در دیدار با سراج الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله امارت اسلامی تاکید کرده بود که کشورش سیاست فشار در قبال امارت اسلامی را نپذیرفته و راه « تعامل و تفاهم» را پیش دارد.
قابل تذکار است که دیروز پرواز بین کابل و شهر ارومچی صورت گرفت.
این درحالی است که پس از به قدرت رسیدن امارت اسلامی پرواز‌ها از طریق دهلیز‌های هوایی کاهش یافته و سبب مشکلات در روند صادرات شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *