جهان

توکیو بر حمایت از کیف تاکید کرد

وزیر امور خارجه جاپان در سفری از پیش اعلام نشده به اوکراین، تاکید کرد که کشورش حمایت خود را نسبت به مواضع کی‌یف ادامه خواهد داد.

 

وزیر امور خارجه جاپان در سفری از پیش اعلام نشده به اوکراین، تاکید کرد که کشورش حمایت خود را نسبت به مواضع کی‌یف ادامه خواهد داد.

به گزارش رسانه ها به نقل از خبرگزاری کیودو نیوز، یوکو کامیکاوا وزیر امور خارجه جاپان دیروز (یکشنبه ۱۷ جدی) به منظور ادامه حمایت کشورش از اوکراین در بحبوحه جنگ با روسیه، به کی‌یف سفر کرد.

کامیکاوا زمانی به اوکراین سفر می کند که توکیو در ۳۰ دلو قرار است میزبان سران کشورهای جهان در نشستی با محوریت بازسازی این کشور جنگ‌زده با ویرانی‌های گسترده باشد.

وزارت امور خارجه جاپان در بیانیه‌ای که یک نسخه آن در خبرگزاری کیودو نیوز منتشر شد، آمده است: کامیکاوا در این سفر قرار است که با چندین مقام اوکراینی از جمله دیمیتری کولبا همتای خود دیدار و گفت و گو داشته باشد.

این وزارتخانه افزود: در این سفر انتظار می رود که توکیو حمایت از کی‌یف را بدون هیچ تغییری تجدید و تعهد خود را نسبت به بازسازی اوکراین اعلام کند.

وزارت امور خارجه جاپان خاطرنشان کرد که وی  در طول این سفر بر اهمیت حفظ نظم جهانی مبتنی بر حاکمیت قانون و عدم تحمل هرگونه تلاش برای تغییر وضع موجود با زور تاکید خواهد کرد.

از سال گذشته تاکنون چندین مقام ارشد جاپان از جمله فومیو کیشیدا نخست وزیر و یوشیماسا هایاشی وزیر اسبق وزارت امور خارجه این کشور برای حمایت از مواضع اوکراین و دیدار با مقامات به کی‌یف سفر کرده اند.

به گزارش رسانه ها، کیشیدا نخست وزیر جاپان که تمرکز شدیدی بر دیپلماسی با سران جهان دارد، در سخنرانی سال نو خود، با اشاره به مسائلی از جمله جنگ میان «روسیه – اوکراین » و «اسرائیل-حماس»، ابراز امیدواری کرد که کشورش با روش دیپلماسی منحصر به فرد جاپانی در برگزاری نشست های سران کشورها، بتواند در مدیریت چالش‌ها و تنش‌های جهانی، نفش فعالی ایفا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *