افغانستان

ساکنان نورستان: از نبود راه‌های هموار به ستوه آمده‌ایم

باشنده‌های ولایت نورستان می‌گویند که به علت خامه بودن و خرابی جاده کنر- نورستان، با چالش‌های جدی روبه‌رو هستند و از حکومت سرپرست می‌خواهند تا وعده‌های خود را در این باره عملی سازند.

باشنده‌های ولایت نورستان می‌گویند که به علت خامه بودن و خرابی جاده کنر- نورستان، با چالش‌های جدی روبه‌رو هستند و از حکومت سرپرست می‌خواهند تا وعده‌های خود را در این باره عملی سازند.

آنان می‌گویند که به دلیل خرابی این جاده رویدادهای ترافیکی نیز افزایش یافته است.

محمد سلیم باشنده نورستان، گفت: «قسمی که می بینید موتر در بغل سرک ایستاد بود که  در این مکان افتید و مردم حال برای بیرون آوردن آن تلاش دارند».

شفیع‌الله راننده- نورستان گفت: «خواست ما از دولت

این است که سرک ما را کانکریت کنند تا مشکلات ما حل شود».

به گفته‌ی شماری دیگری از باشنده‌های نورستان، به علت خرابی این جاده، آنان صد کیلومتر راه را در شش ساعت می‌پیمایند و بدون موترهای ویژه، هیچ‌گونه وسیله نقلیه دیگر، از این مسیر رفت و آمد کرده نمی‌تواند.

آصف خان باشنده نورستان گفت: «سرک خیلی خرابی است در فصل سرما یخبندان در آن زیاد می‌شود و گذشتن از آن آسان نیست».

اکرام‌الله راننده- نورستان گفت: «موترهای ما بیش‌تر مواقع عوارض پیدا می‌کند چون جاده بی‌اندازه خراب است».

ابرار الحق، راننده گفت: «به علت خرابی جاده‌ها حتا مریض‌های ما به وقت به شفاخانه نمی‌رسند».

مسوولان محلی می‌گویند که هزینه ساخت این جاده در بودجه سال مالی آینده وزارت فواید عامه گنجانیده شده و کار بازسازی آن، آغاز خواهد شد.

فیصل، معاون والی نورستان گفت: «در سال آینده ان‌شاء‌الله این سرک جور می‌شود و وزارت فوایدعامه به ما از ساخت آن در این اواخر اطمینان داده است و گفته که در سال مالی از بودجه وزارت مالیه ساخت این سرک در نظر گرفته شده است».

کار ساخت نخستین بخش شاه‌راه کنر- نورستان، نزدیک به سه سال پیش در زمان حکومت پیشین آغاز شده بود، اما پس از تحولات سیاسی در کشور، کار آن متوقف و تا هنوز از سر گرفته نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *