جهان

وال‌استریت ژورنال:  اسرائیل رها‌سازی آب دریا به داخل تونل‌های حماس را آغاز کرده است

روزنامه وال‌استریت ژورنال به نقل از مقام‌های امریکایی گزارش داده که ارتش اسرائیل  رهاسازی آب دریا به داخل شبکه تونل‌های حماس در غزه را آغاز کرده است.

روزنامه وال‌استریت ژورنال به نقل از مقام‌های امریکایی گزارش داده که ارتش اسرائیل  رهاسازی آب دریا به داخل شبکه تونل‌های حماس در غزه را آغاز کرده است.

این روزنامه سه‌شنبه‌‌شب، ۱۲ دسامبر، به نقل از  سخنگوی ارتش اسرائیل  نوشته که عملیات نابودی تونل‌ها در غزه محرمانه است و نمی‌تواند در مورد آن جزییات ارایه کند.

طبق اطلاعات، پمپاژ آب دریا به داخل تونل‌های حماس بخشی از تلاش‌های اسرائیل

برای نابودی زیرساخت‌های این جنبش عنوان شده است.

بربنیاد گفته‌های منابع، پر کردن تونل‌های مربوط به حماس با آب دریا احتمالا٬ هفته‌ها طول بکشد.

در این گزارش به نقل از منابع آٖمده است: «نگران هستیم که استفاده از آب دریا برای پر کردن تونل‌ها، تأمین آب شیرین غزه را به خطر روبه‌رو کند.»

با این حال، جو بایدن، رییس جمهور امریکا، سه‌شنبه‌شب، ۱۲ دسامبر، در جریان یک نشست خبری از ارایه پاسخ مستقیم در مورد رهاسازی آب دریا از سوی ارتش اسرائیل  بر تونل‌های حماس در غزه خود داری کرده است.

به گزارش رویترز، وی در پاسخ به این سوال تنها گفته است که هیچ گروگانی در این تونل‌ها وجود ندارد.

بایدن همچنان در این نشست گفته که قرار است جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و لوید آستین، وزیر دفاع امریکا در روزهای آینده به اسرائیل  سفر کنند.

این در حالی است که چند روز پیش رسانه‌های غربی گزارش داند که ارتش اسرائیل  می‌خواهد تا با استفاده از آب دریا، تونل‌های مربوط به جنبش حماس در نوار غزه را از آب دریا پر کند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *