سیاسی

غزه، آزمایشگاه اسلحه‌ی  اسرائیل

محمدآصف عارفی اسلحه‌ی آزمایش‌شده در تمام جنگ‌هایی که اسرائیل به پا می‌کند، در بازارهای جهانی با افزایش تقاضا مواجه می‌شوند؛ جنگ فعلی غزه آخرین آزمایشگاه برای بازار اسلحه‌ی صهیونیست‌ها است.

 

محمدآصف عارفی

اسلحه‌ی آزمایش‌شده در تمام جنگ‌هایی که اسرائیل به پا می‌کند، در بازارهای جهانی با افزایش تقاضا مواجه می‌شوند؛ جنگ فعلی غزه آخرین آزمایشگاه برای بازار اسلحه‌ی صهیونیست‌ها است.

دو روز پس از عملیات طوفان الاقصی در 7 اکتبر، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، مردم فلسطین را «حیوانات انسان‌نما» خواند.

برای آنتونی لوونشتاین، روزنامه‌نگار یهودی ساکن قدس، این گونه نظرات غیرانسانی تعجب‌آور نبود، او گفت: «در طول اشغال فلسطین و جنگ‌های بی‌شمار آن، با فلسطینی‌ها به عنوان شهروندان درجه دوم و مانند حیوانات رفتار شده است.» این اظهار نظر در حالی است که در عمل شاهد آن هستیم که چگونه طی سال‌های اخیر، ارتش رژیم خوانخوار صهیونیستی گلوله‌های لاستیکی، تفنگ‌های روباتیک مبتنی بر هوش مصنوعی و اشکال مختلف سلاح‌های پراکنده‌سازی جمعیت را بر مردم فلسطین آزمایش کرده و آسیب‌های شدیدی به آن‌ها وارد کرده است.

نبیل الشوا، یک جراح ارتوپیدی که از سال 1978 در غزه کار کرده است، درباره مداوای فلسطینیان آسیب‌دیده توسط تیراندازان صهیونیست در راهپیمایی بزرگ «بازگشت» گفت: «برای تک‌تیراندازان اسرائیلی، این فقط تمرین هدفمند با انسان بود. بیشتر گلوله‌ها عمداً به مفاصل برخورد کرده بودند تا بیشترین آسیب را ایجاد کنند، اما منجر به قتل نشوند.

وی افزود: «در برخی موارد، اندام سالم به نظر می‌رسید، با این حال، در طول جراحی، نمی‌توانستم بین استخوان و بافت نرم تمایز قایل شوم.»

آزمایشگاهی به نام فلسطین

آنتونی لوونشتاین، روزنامه‌نگار و نویسنده مستقل ساکن فلسطین گفت: در هر جنگی علیه غزه، طیفی از سلاح‌ها و فناوری‌های تجسسی علیه فلسطینی‌ها به کار گرفته شده و سپس به بازار جهانی اسلحه عرضه شده است. صادرات سلاح فراتر از درآمدی که برای اسرائیل به ارمغان می‌آورد، کاربرد دارد.

ماه گذشته، گوستاو پترو، رئیس‌جمهور کلمبیا، از محکوم کردن حمله غافلگیرکننده حماس به عنوان «حمله تروریستی» خودداری کرد و در عوض پاسخ داد: «تروریسم کودکان بی‌گناه را در فلسطین می‌کشد.»

در پاسخ، دولت اسرائیل فروش تجهیزات دفاعی و امنیتی و خدمات مرتبط به این کشور امریکای لاتین را متوقف کرد. کلمبیا یکی از 130 کشوری است که از رژیم صهیونیستی، به عنوان دهمین صادرکننده بزرگ سلاح در جهان؛ اسلحه، پهپاد و فناوری جاسوسی سایبری خریداری کرده است.

پنهان‌کاری در انعقاد قراردادهای تسلیحاتی

میزان فروش صنایع دفاعی اسرائیل نامعلوم است؛ در گزارش سازمان عفو بین‌الملل در سال 2019 اشاره شد که کل فرایند فروش اسلحه توسط اسرائیل محرمانه است و به طور سیستماتیک، پنهان می‌ماند.

هیچ سندی مبنی بر اصل تجارت، زمان فروش اسلحه، شرکت فروشنده و کمیت تجهیزات فروخته شده وجود ندارد.

سازمان عفو بین‌الملل همچنین اعلام کرد: «شرکت‌های صهیونیستی سلاح‌هایی صادر می‌کردند که پس از یک سری معاملات [پنهان] به مقصد می‌رسیدند و در نتیجه نظارت‌های بین‌المللی را دور می‌زدند.»

در سال 1994، گلوله‌ها، اسلحه سبک و نارنجک‌های ساخت اسرائیل در نسل‌کشی رواندا که حداقل 800 هزار نفر در آن کشته شدند، مورد استفاده قرار گرفتند.

به‌رغم بیانیه خود دولت صهیونیستی در سال 2018 مبنی بر توقف فروش سلاح به میانمار، روزنامه هاآرتص سال گذشته گزارش داد که تولیدکنندگان اسلحه تا سال 2022 به تأمین تسلیحات دولت نظامی میانمار ادامه دادند و این، نقض تحریم تسلیحاتی بین‌المللی علیه این کشور در سال 2017 بود.

همچنین این رژیم در سپتامبر سال‌ جاری، پهپاد، موشک و خمپاره در اختیار جمهوری آذربایجان برای عملیات بازپس‌گیری قره باغ کوهستانی قرار داد؛ عملیاتی که طی آن 100 هزار ارمنی قومی آواره شدند.

اسرائیل ایدئولوژی کشتار را صادر می‌کند

اشرف القدره، سخنگوی وزارت صحت غزه، هفته گذشته در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: تیم‌های طبی در این منطقه «شاهد سوختگی‌های شدید در بدن فلسطینی‌هایی بودند که در اثر بمب‌های ناشناخته اسرائیلی کشته و زخمی شدند.»

دکتر احمد المخللاتی از بخش سوختگی و جراحی پلاستیک در شفاخانه‌ی شفا، در مصاحبه با روزنامه انگلیسی کانادایی «تورنتو استار»، این زخم‌ها را به‌عنوان «سوختگی‌های بسیار عمیق بافت پوست» توصیف کرد که در آن بیشتر ضخامت پوست و تمام لایه‌های زیرین آن تا استخوان می‌سوزد.

ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون در مورد بیانیه وزارت صحت غزه اظهار نظری نکرده؛ اما شواهد میدانی نشان می‌دهند؛ ارتش صهیونیستی از بمب‌های آتش‌زای Iron Sting (نیش فولاد) و پهپاد جدید Spark در جنگ کنونی استفاده کرده است.

لوونشتاینمی‌گوید: «سلاح‌های اسرائیل برای خریداران بین‌المللی، بر اساس آزمایش در فلسطین، همچنان جذاب خواهند ماند؛ اما اسرائیل فقط سلاح نمی‌فروشد، آن‌ها ایدئولوژی‌شان را به کشورهای دیگر می‌فروشند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *