افغانستان

پاکستان باید از رفتار مسئولانه در برابر مهاجرین افغان کار گیرد

محمد ارسلاح خروتی معین وزارت مهاجرین و عودت کننده‌ها در گفت‌وگو با تلویزیون طلوع‌نیوز، اقدام پاکستان برای اخراج مهاجران افغان را عجولانه خوانده است.

محمد ارسلاح خروتی معین وزارت مهاجرین و عودت کننده‌ها در گفت‌وگو با تلویزیون طلوع‌نیوز، اقدام پاکستان برای اخراج مهاجران افغان را عجولانه خوانده است.

آقای خروتی گفته است که در دو هفته پسین، نزدیک به ۳۰۰هزار مهاجر افغان از کشورهای همسایه به ویژه پاکستان وارد کشور شده‌اند.

او در این گفت‌وگو از پاکستان خواسته است که باید از رفتار مسوولانه در برابر مهاجران افغان کار گیرد و اجازه دهد تا مهاجران به خواست خود به کشورشان برگردند. محمد ارسلاح خروتی گفته است: «در بخش مهاجران تصمیم عجولانه گرفتند، حقوق مهاجران که مطابق قوانین جهانی است، آن‌را زیر پا کردند. در حدود دو هفته پسین نزدیک به ۳۰۰هزار مهاجر افغان از مرزهای تورخم سپین بولدک، نیمروز، اسلام‌قلعه و یک تعداد از راه میدان هوایی به کابل برگشت کردند.»

آقای خروتی در این گفت‌وگو افزوده که کمک‌های جامعه جهانی و نهادها باید برای مهاجران افغان تازه برگشته افزایش یابد. به باور او، کمک‌های ارایه شده بسنده نبوده‌اند.

محمد ارسلاح خروتی افزود: «به آن اندازه که برای مردم باید خدمات ارایه می‌شد، برای آنان سهولت‌ها ایجاد می‌شد و به مشکلات آنان توجه می‌شد، به آن اندازه به چالش‌های آنان نه توجه صورت گرفته و نه خدمات ارایه شده است.»

این در حالی‌ست که جان اچکزی وزیر اطلاعات ایالت بلوچستان در یک نشست خبری گفته است که اخراج مهاجران غیرقانونی افغان از این کشور ادامه خواهد یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *