افغانستان

روز جهانی فقر و ۷۰۰ میلیون انسان فقیر در جهان

سازمان ملل میگوید: در جهان ۷۰۰ میلیون انسان فقیر زندگی میکنند. همزمان با روز جهانی ریشه‌کن کردن فقر، سازمان ملل متحد از وجود ۷۰۰ میلیون فقیر در جهان خبر داده و گفته که ۷۰۰ میلیون تن در فقر کامل زندگی می‌کنند.

سازمان ملل میگوید: در جهان ۷۰۰ میلیون انسان فقیر زندگی میکنند.

همزمان با روز جهانی ریشه‌کن کردن فقر، سازمان ملل متحد از وجود ۷۰۰ میلیون فقیر در جهان خبر داده و گفته که ۷۰۰ میلیون تن در فقر کامل زندگی می‌کنند.

سازمان ملل متحد دیروز سه‌شنبه، ۲۵ میزان اعلام کرده که تقریباً ۷۰۰ میلیون تن در جهان در فقر شدید زندگی می‌کنند. این سازمان به مناسبت روز جهانی ریشه‌کنی فقر خواستار دسترسی همگانی به کار مناسب و حمایت اجتماعی به عنوان ابزاری برای حفظ کرامت انسانی برای همه شده است. سازمان ملل متحد با نشر گزارشی اعلام کرده است که بسیاری کسانی که در فقر شدید زندگی می‌کنند، در اقتصاد غیررسمی کار می‌کنند و با شرایط سخت و خطرناکی روبه‌رو هستند.

این سازمان همچنین گفته که علیرغم ساعات طولانی کار، این افراد قادر به کسب درآمد کافی برای مخارج خود و خانواده‌شان نیستند.

در همین حال، سازمان بین‌المللی کار تخمین زده که تقریباً دو سوم جمعیت شاغل جهان، یعنی بیش از دو میلیارد تن، کارگران غیررسمی هستند.

طبق گزارش سازمان ملل،‌ در سال ۲۰۲۰ تنها ۴۶.۹ درصد از جمعیت جهان تحت پوشش حداقل مزیت‌ حمایت‌های اجتماعی قرار گرفتند؛ اما بیش از نیمی از جمعیت جهان از پوشش این برنامه‌ها بیرون ماندند.

هرچند شرایط کار غیررسمی عمدتاً در امریکای لاتین و افریقا ذکر شده،‌ کار غیررسمی در کشورهای با درآمد بالا به ویژه در میان کارگران حاشیه نشین و فاقد مدرک نیز وجود دارد.

صندوق حمایت کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) تخمین می‌زند که در کشورهای کم‌توسعه‌یافته، از هر چهار کودک (سنین ۵ تا ۱۷ سال) بیش از یک تن درگیر کارهایی است که برای سلامتی و رشد آنها مضر است.

ملل متحد همچنان گفته است تبعیض در میان زنان نیز وجود دارد که طبق گزارش سازمان بین‌المللی کار ۵۸ درصد از نیروی کار غیررسمی را تشکیل می‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *