افغانستان

کشــور بااستفاده از عواید ملی در حال آبادی قرار دارد

سخنرانان در «اولین کنفرانس ملی توسعه اقتصادی افغانستان» در دانشگاه پکتیا می گویند؛ از دهه‌ها به این‌سو افغانها آرزو

سخنرانان در «اولین کنفرانس ملی توسعه اقتصادی افغانستان» در دانشگاه پکتیا می گویند؛ از دهه‌ها به این‌سو افغانها آرزو

داشتند تا کشور را با استفاده از امکانات و نخبگان داخلی آباد کنند که با حاکمیت امارت اسلامی این آرزو تحقق یافته است. آنان همچنین اضافه کردند که افغانستان در دو سال به‌ اندازه ای پیشرفت سریع کرده است که دیگر کشورها تا ۵۰ سال هم نمی‌توانند به این اندازه پیشرفت کنند.

اولین کنفرانس «ملی توسعه اقتصادی افغانستان» با حضور مقامات بلندپایه امارت اسلامی، استادان دانشگاه، دانشجویان و چهره‌های علمی کشور در دانشگاه پکتیا دیروز برگزار گردید.

سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله که در این کنفرانس گفت: اکنون کشور با استفاده از عواید ملی و کادرهای داخلی در حال آبادی قرار دارد.

سرپرست وزارت امور داخله همچنین اضافه کرد: «همان‌طوری‌که در راستای آزادی کشور پروای سر را نکردیم، برای آبادی کشور هم پروای سر را نمی‌کنیم».

از سویی هم، شهاب‌الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و پترولیم با اشاره به پیشرفت‌های اخیر در کشور گفت: افغانستان در دوسال به‌حدی پیشرفت سریع کرده است که دیگر کشورها تا ۵۰ سال هم نمی‌توانند به این حد پیشرفت کنند.

سرپرست وزارت معادن و پترولیم گفت: تمام مسئولان امارت اسلامی شب ‌و روز برای پیشرفت و رفاه ملت کار می‌کنند. مسئولان نظام کنونی دنبال امتیاز برای خود نه، بلکه تمام تلاش خود را برای ملت انجام می‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *