افغانستان

۹۰۰ کارخانه مواد مخدر در کشور تخریب شده‌اند

معینیت مبارزه با موادمخدر می‌گوید که اجرای پروژه‌های بدیل معیشتی موادمخدر در کشور یک نیاز است و جهانیان باید این گونه پروژه‌ها را عملی بسازند.

معینیت مبارزه با موادمخدر می‌گوید که اجرای پروژه‌های بدیل معیشتی موادمخدر در کشور یک نیاز است و جهانیان باید این گونه پروژه‌ها را عملی بسازند.

مسئولان این معینیت می‌افزایند که پس از روی کار آمدن امارت اسلامی، بیش از پانزده هزار مظنون بازداشت و حدود ۹۰۰ کارخانه در سراسر کشور تخریب شده‌اند.

حسیب‌الله احمدی، رئیس دفتر معینیت مبارزه با موادمخدر، گفت: «جهانیان باید برای بدیل معیشت موادمخدر با دهقانان کمک کنند. بند‌های آبی برای‌شان جور کنند، تخم‌های اصلاح شده برای‌شان توزیع شود، سولر برای‌شان داده شود، دهقانانی که زمین ندارند یا زمین کم دارند باید برای تشویق آنان زمین توزیع شود.»

به گفته آقای احمدی، پس از روی کار آمدن امارت اسلامی، بیش از ده هزار عملیات مبارزه با موادمخدر انجام شده است.

رئیس دفتر معینیت مبارزه با موادمخدر، افزود: «در بخش مبارزه با موادمخدر در سطح کشور بیش از ده هزار عملیات انجام شده، که در نتیجه آن بیش از پانزده هزار مظنون بازداشت شده‌اند و پرونده‌های‌شان به نهاد‌های عدلی و قضایی فرستاده شده است.»

برخی از دهاقین نیز خواستار بدیل موادمخدر و تخم‌های اصلاح شده هستند.

محمد علی، دهاقین، گفت: «باید برای ما نهال میوه و سایر نهال‌ها داده شود تا در زمین‌های خود آن را کشت کنیم و دهقانان حاصلات خوب‌تر بدست بیاورند.»

محمد اسرایل، دهاقین دیگر، گفت: «برای ما باید باغ بادام، پیسته و سایر باغ‌ها ایجاد شود و تخم‌های اصلاح شده برای ما نیز توزیع شود تا در زمین‌های خود کشت کنیم.»

ابراهیم ازهر، معین پیشین وزارت مبارزه با موادمخدر، گفت: «تولید قانونی نباتات، بازار و بازاریابی یک اصل اساسی خوب و مهم برای کشاورزان در شرایط کنونی است. علاوه بر این، بدیل معیشت مواد مخدر نیز وجود دارد که با کمک‌های جامعه جهانی، دهاقین را از کشت مواد مخدر باز می‌دارد.»

این درحالی‌ است که معین سیاسی وزارت خارجه در دیدار با معین سازمان غذا و زراعت ملل متحد در مورد از سرگیری پروژه‌های مربوط به تغییر اقلیم، حفاظت از محیط زیست و بدیل معیشت مواد مخدر در افغانستان گفتگو کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *