اخبارافغانستان

مولوی حنفی: مشکلات باید از راه تفاهم حل شود و ما برای ایجاد شرایط بهتر کاری سازمان های بین المللی متعهد می‌باشیم

معاون اداری ریاست الوزراء دیروز با هیات سازمان ملل متحد تحت ریاست مارکوز پوتزل معاون نمایندۀ خاص ملل متحد برای افغانستان دیدار نمود.

معاون اداری ریاست الوزراء دیروز با هیات سازمان ملل متحد تحت ریاست مارکوز پوتزل معاون نمایندۀ خاص ملل متحد برای افغانستان دیدار نمود.

در این دیدار مشاور ویژۀ نمایندۀ خاص ملل متحد برای افغانستان، رئیس OCHA، معاون مؤسسه اکبر و مسئول دفتر NECDO حضور داشتند.

در این دیدار، مارکوز پوتزل نگرانی خویش را در مورد مسدود شدن پوهنتون‌ها به‌روی دختران افغان و منع کار زنان در مؤسسات داخلی و خارجی ابراز نمود و خواهان تجدید نظر در موارد متذکره شد. معاون نمایندۀ خاص ملل متحد برای افغانستان با اشاره بر اینکه ۲۸ میلیون افغان به کمک‌های عاجل بین‌المللی نیاز دارند، گفت:

ادامه این وضعیت باعث می‌گردد تا جامعه بین المللی در خصوص کمک‌های بشردوستانه خویش به افغانستان تجدید نظر نماید.

وی افزود: خواست ما از شما این است که پیام سازمان ملل متحد را با   رهبری امارت اسلامی افغانستان در میان بگذارید.

فرن ایکویز مشاور ویژه نمایندۀ خاص ملل متحد برای افغانستان گفت:

در سال جدید میلادی از کشورهای کمک کننده ۴.۵ میلیارد دالر برای کمک به افغانستان تقاضا شده است که متاسفانه ادامه محدودیت‌ها باعث خواهد شد تا این کمک‌ها را بدست نیاوریم.

معاون اداری ریاست الوزراء در این دیدار گفت:

کشور ما در بیش‌تر از چهار دهۀ گذشته در اثر جنگ ها زیان‌های زیادی را متقبل شده که نیازمند کمک های بین المللی می باشد.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات پیش آمده باید از راه تفاهم حل گردد، گفت که از احتمال قطع کمک‌های بین‌المللی به افغانستان، صدمه بیش‌تر به مردم ما می‌رسد که این کار نباید صورت گیرد..

مولوی عبدالسلام حنفی در اخیر صحبت‌هایش با اشاره بر اینکه جامعه بین المللی باید رسوم و عنعنات مردم افغانستان را در نظر بگیرد، گفت که امارت اسلامی در راستای ایجاد شرایط به‌تر برای کار و فعالیت سازمان‌های بین المللی در افغانستان، متعهد می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *